Audeze Penrose X Review

iFluX 1 februari 2021, laatste update op 1 februari 2021, 1.973 views Product gekocht

Audeze Penrose X

De beste headset die ik tot nu toe heb gekocht voor xbox / pc.

Pluspunten

• Comfort
  • Geluid voor muziek, gamen en films/TV is gewoon ongeëvenaard
  • Grote en diepe oorschelpen
  • App voor android, ios en PC
  • Bluetooth 5.0, aux, 2.4ghz mogelijkheden
  • Erg hoog volume! Klinkt als of hij op een dac/amp zit aangesloten
  • Microfoon
  • Usb c

Minpunten

• 2.4ghz wireless bereik
  • Direct uit de doos een stevige clamp (went snel)

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Over de jaren heb ik een aantal wireless headsets gekocht(astro A50 gen 3 en 4, Steelseries arctis 9x, Razer Thresher Ultimate Wireless) en dit is de eerste wireless headset waar ik op alle fronten tevreden mee ben, op de range van 2.4ghs na.(dit zal wel een reden hebben. Kwaliteit boven range of iets dergelijks)

Het geluid is gewoon perfect en het is net als of je via een versterker luistert.
Via de app op Android ios of pc kan je 5 EQ profielen instellen.

Met de Bluetooth kan ik bijna door heel mijn appartement wandelen zonder verbinding te verliezen en zonder vervormingen. Alleen de 2.4ghz verbinding verlies ik al als ik 2 meter van mijn xbox de woonkamer uit loop, dan zit er 2 meter en een dunne muur tussen. De verbinding in de huiskamer is gewoon goed.

Kortom een geweldig klinkende headset die zeker de €299 waard is vergeleken met andere headsets in deze prijsklasse.

Ik ben geen goede review schrijver, dus als je nog specifieke vragen hebt zet het dan hieronder.

Heb jij ook een Audeze Penrose X?

Hoi, bedankt voor je review. Ik ben al een tijdje opzoek naar een wireless gaming headset voor PC gaming die degelijk geluid heeft en waarmee ik ook kan genieten van een potje muziek met goede audiokwaliteit. Goede geluidskwaliteit is voor mij dus eigenlijk het belangrijkst in deze.

Ik heb nu een aantal wireless headsets geprobeerd en is het allemaal om te janken qua geluidskwaliteit (en dan ben ik nog geen eens heel audiofiel). Dan maar wat duurder en dan kom je (volgens de reviews) al snel bij deze headset uit. Een paar vraagjes, ik weet niet of je overal antwoord op kan geven maar elke info die je kan geven is zeer welkom :)
- Kan je de headset laden terwijl je 'm gebruikt?
- Ik lees in een paar reviews over achtergrond white noise wanneer je de headset aan hebt staan maar geen audio afspeelt. Heb jij dat toevallig ook ervaren?
- Ik lees in jouw review en andere reviews helaas terug dat de clamping force best hoog is. Jammer, ik heb o.a. de Logitech G PRO X geprobeerd en die had dat ook. Buiten dat de audiokwaliteit matig was, kon ik niet goed tegen die harde clamping force. Denk je dat als ik de Audeze wanneer ik deze niet gebruik tussen een horizontaal balkje oid laat uitrekken, de clamping force minder zal worden?

Alvast bedankt voor de info.

[Reactie gewijzigd door temp00 op 7 maart 2021 01:14]

Ja je kan de headset laden terwijl je hem gebruikt.
Je kan in sommige gevallen wat ruis horen als je niks op hebt staan. Maar dit komt zelden voor.
Hij zit in het begin stevig op je hoofd maar niet pijnlijk of storend. Je kan hem gewoon uren dragen zonder dat het oncomfortabel wordt. Ik heb hem nu een paar maanden en hij zit gewoon prima.

Ik hoop dat dit helpt bij je keuze!
Top, bedankt voor je reactie. Hier kan ik zeker wat mee (y)
Hoe zit het met het aanpassen van bv. EQ instellingen, ik lees dat dit enkel kan als er een USB-C kabel op is aangesloten, klopt dit?
En hoe ervaar jij het bereik met deze headset?
EQ kan allemaal op je telefoon, connect via Bluetooth en instellen naar.
Het bereik in de kamer waar je de dongle hebt is gewoon goed.
Gisteren het product binnen gekregen paar games gespeeld en het geluid is echt ge-wel-dig. Alleem 1 probleem en dat is dat mijn linker speaker soms wegvalt. Na verloop van tijd gaat hij wel weer aan als je een beetje beweegt met de speaker alleen voor het geld moet dit niet kunnen vind ik. Wss zit er ergens een draaitje bekneld. Product gaat daarom ook retour, maar hoop wel om een nieuwe versie te kijken.

PS. Dit probleem dat de linker of rechter oor geen geluid doorgeeft schijnt bij meer mensen voor te komen.
Zie:
Ik heb daar nooit last van gehad.
hoop dat je het probleem met de nieuwe niet meer hebt!
Ik hoop het ook, want het geluid is echt super en niet te vergelijken met wat ik nu heb. PS. Heb het product voor €220,- (2e hands) kunnen scoren, dus ook niet mis.
Het geluid is inderdaad ongeëvenaard in deze prijsklasse.
Ik ben tenminste nog nooit zo blij geweest met een console headset! 😁
Hey iFluX,

Na vele headsets ben ik echt wel opzoek naar een stevige headset dat niet teleurstelt, dus daarom mijn vraag of je de Audeze penrose echt wel aanraad?

Alvast bedankt!
Ja 100% de beste wireless xbox headset die er is. Ben er nog altijd heel erg tevreden mee.
Hoe werkt deze op de PC eigenlijk? is dat mogelijk? en is daar dan software voor nodig?
Las ook dat deze werkt op de PS5?
Je kan hem indd makkelijk gebruiken op ps4/Ps5 en pc. Er zit een schuifje op de dongle PC/Xbox als hij op pc staat werkt hij op de pc en Sony consoles.

Om EQ's in te stellen heb je de app nodig of software op je pc.