Corsair HS70 Wireless Gaming Headset - Carbon

Specificaties Draadloos RF met USB - Bekijk alle specificaties

Corsair HS70 Wireless Gaming Headset - Carbon Review

BeRambo 31 januari 2021, 176 views Product gekocht

Corsair HS70 Wireless Gaming Headset - Carbon

Pluspunten

• Bouwkwaliteit

Minpunten

• Microfoon
  • Beperkte functionaliteit op console
  • Geen 3.5mm optie
  • iCue software
  • Niet enkel met kabel te gebruiken

Opnamekwaliteit Score: 1
Features Score: 2
Ik gebruik deze headset nu voor ongeveer 1 jaar, voornamelijk op mijn PS4. Ik kocht hem dan ook voornamelijk om op mijn PS4 te gamen. Het eerste minpunt wat je dan tegenkomt is dat de surround enkel werkt op PC. Dat is natuurlijk al een flinke tegenvaller. Vaak heb ik problemen met de iCue software, met name dat de headset niet zichtbaar is in de software. Daardoor kan je geen instellingen aanpassen op de computer.

Wanneer de headset op een computer gebruikt wordt, krijg je netjes 'mic off' en 'mic on' te horen wanneer je op de mute knop drukt. Bij de PS4 is dit helaas gelimiteerd tot een geluidje. Het geluid van mic on en off lijkt hier echter zo veel op elkaar, dat je vaak niet weet of je hem nu aan of uit hebt gezet. Dat is erg irritant. Verder is het geluid van de microfoon erg bagger voor deze prijsklasse, en is het volume ook erg laag. Af en toe heeft de headset ook geen geluid meer, het is dan nodig om de USB adapter eens opnieuw in te steken. Daarnaast heeft hij ook last van vrij erge ruis.

Ik zou deze headset zeker niet aanraden aan iemand die hem op een console wilt gaan gebruiken. Ik heb hem te weinig gebruikt op een PC om hier een oordeel over te kunnen vellen, maar de iCue software is allesinds ook erg bagger gemaakt.

Heb jij ook een Corsair HS70 Wireless Gaming Headset - Carbon?