ASUS ROG Delta Core

€ 79,-
Specificaties Bedraad met 3.5mm - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Delta Core Review

herman1990 29 januari 2021, laatste update op 2 februari 2021, 129 views

ASUS ROG Delta Core

Mooie, iets uitgeklede versie van de Rog Delta RGB, voor mijn gevoel is er niet bezuinigd op deze versie. De aansluiting is aangepast van USB-C naar 3.5 [mm] jack en de verlichting is niet aanwezig. In mijn ogen is dit een top headset als je met de aansluiting kan leven.

Pluspunten

• Stevig
  • Geluidkwaliteit
  • Microfoon afneembaar
  • Gevlochten kabel
  • Extra oorkussens [stof]

Minpunten

• Vaste kabel
  • Geen USB-A of USB-C
  • Mute knop voelt fragiel

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4

De headset netjes verpakt mogen ontvangen, van Azerty. Asus heeft er zijn best gedaan op de display van het product. Op deze manier is het uitpakken van een headset een leuke ervaring.

De headset is standaard geleverd met [imitatie]leren oorkussens. Deze kussens kunnen worden gewisseld voor stoffen oorkussens, als je bijvoorbeeld snel last hebt van warme oren is dit een welkome optie. De headset zit erg comfortabel al is hij wel op gewicht, de headset weegt 350 gram.

Aan de headset zit een vaste kabel van ±160 [cm]. Deze kabel wordt aangesloten op een verlengkabel met twee 3.5 [mm] jack-plugs. Deze kabel heeft een lengte van ±112 [cm]. De totale lengte van het snoer is dus ±272 [cm] lang.

Zonder microfoon

Met microfoon

De, 3.5 [mm] jack-plug, die aan de headset vast zit, heb ik aangesloten aan mijn telefoon om te testen of het mogelijk was om met de headset een telefoongesprek te voeren, dit was helaas niet mogelijk. Muziek luisteren ging daarentegen wel prima en de muziek, gestreamd via Spotify, klinkt goed.

De headset is goed instelbaar en de oorkussens kunnen worden ingesteld op een afstand van bijna 4 [cm], dit zorgt ervoor dat de headset een groot bereik heeft. De band boven langs kan wel lichtelijk torderen als de oorkussens ver uit elkaar worden geplaatst. Dit kan vervelend zijn bij langdurig gebruik. Zelf had ik hiervan geen last en het torderen treedt alleen op als de oorkussens extreem ver uit elkaar worden geplaatst.

De geluidskwaliteit is goed en er zijn geen overheersbare geluidstonen aanwezig, zoals bass of hoge tonen.

Totaal gewoon een goede headset met goed geluid en daarnaast klink je tijdens een gesprek ook duidelijk. Ik zou deze headset dan ook aanraden.

Heb jij ook een ASUS ROG Delta Core?

Hoi herman1990, bedankt voor de review.
Ik heb een vraagje, vallen de oorschelpen net óver het oor of vallen ze er ruim over heen?
Heb je binnenwerkse maten van de oorkussens?