Razer Blackshark V2

€ 74,95
Specificaties Bedraad met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Razer Blackshark V2 Review

t0r 17 januari 2021, laatste update op 17 januari 2021, 537 views Product gekocht

Razer Blackshark V2

Pluspunten

• Vrij neutraal en gebalanceerd geluid
  • Ook zeer geschikt voor muziek
  • Zeer licht
  • THX Spatial Audio

Minpunten

• Ietwat ondiepe earcups
  • Voelt iets fragiel
  • Te makkelijk schuivende scharnieren

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Ik was op zoek naar een nieuwe gaming headset die zowel comfortabel moest zijn en goed geluid moest hebben voor zowel gamen als muziek. Daarnaast wou ik ook graag de optie voor virtual surround hebben, aangezien ik dit gebruik sinds mijn vorige HyperX Cloud Revolver die aan vervanging toe was. De Revolver is op zich al een bovengemiddelde gaming headset dus de Blackshark moest van goede huize komen om een waardige vervanger te zijn.

De Blackshark springt er direct uit qua neutrale en relatief zuivere geluidsweergave. Dit maakt de headset ook direct geschikt voor het plezierig luisteren van muziek, zonder een erg heftige bass of treble te ervaren zoals bij de meeste gaming headsets. De echte audiofiel zal hier vast nog wel iets aan kunnen opmerken, maar voor de gemiddelde gebruiker zal deze headset qua geluid als een upgrade voelen.

De bouwkwaliteit van de headset is voldoende te noemen. Er zijn robuustere headsets op de markt met hoogwaardigere afwerking. De headset is wel heel licht en voelt goed aan op je hoofd. Ik moest zelf wel even wennen aan de earpads, welke niet direct als gegoten zaten voor mij. De scharnieren om de hoogte hier van te bepalen zijn redelijk gevoelig en verschuiven daarnaast makkelijk wanneer je de headset op of afzet. Dat is echter iets waar prima mee te leven valt, zeker als je hem steeds bij de scharnieren vastpakt bij het op en afzetten. Na een week gebruik kan ik nu zeggen dat de headset genoeg comfortabel voor mij is en nu beter op mijn hoofd zat dan bij het eerste gebruik. Wellicht dat deze headset voor een ander wel direct als gegoten zit, aangezien mijn oren wat meer naar de zijkant uitsteken dan gemiddeld.

De echte aanrader en meerwaarde van deze headset zit voor mij in het 7.1 virtual surround. Veel audiofielen zullen hier niet direct de meerwaarde van inzien en de eeuwige discussie van stereo vs virtual surround aanslingeren, maar het laatstgenoemde kan zeker van meerwaarde zijn. Wanneer je veel FPS speelt of gewoon op zoek bent naar meer immersie is 'THX Spatial Audio' zoals Razer het noemt absoluut een aanrader. Mensen die virtual surround eerder slecht vonden klinken hebben het denk ik simpelweg nog nooit goed ervaren door mindere headsets of slechte surround software, of de combinatie hier van. Ik heb veel hier in geprobeerd van Dolby tot DTS en andere variaties maar Razer beschikt in mijn optiek over de beste software met THX. Bijkomend voordeel is dat de software perfect gekalibreerd is voor deze headset en het geheel zeer overtuigend klinkt. Door het surround geluid kan je inderdaad zoals Razer claimt beschikken over 'pin point accuracy', wat dus echt een toegevoegde waarde kan zijn bij FPS.

Kortom, dit product werkt out-of-the-box en doet zijn werk goed. Je hoeft dus niet per se op zoek naar die perfecte Sennheiser, in combinatie met een losse microfoon en/of extra geluidskaart. Zoek je een gaming headset zonder fratsen en hecht je veel waarde aan een neutrale geluidsweergave en/of surround sound dan is deze Razer Blackshark V2 een absolute aanrader.

Heb jij ook een Razer Blackshark V2?