MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G

Specificaties Max. 1,815GHz • GDDR6X • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G Review

noda32 11 januari 2021, laatste update op 23 maart 2021, 286 views Product gekocht

MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G

Een van de beter gereviewde 3080 kaarten, en terecht.. een forse kaart die geen kick geeft onder zware belasting. Death Stranding, Cyberpunk 2077 (maxed out, Ray Tracing op Psyco-mode, ultra+++ @1440p) zonder dat je hem hoort en hij draait het soepeltjes.

Pluspunten

• Solide design
  • Uitstekende prestaties
  • Storm Works (maxed out) @200+ fps!
  • Stil! Staat ie wel aan?
  • Cool (koel😏)

Minpunten

• Geforce control SW voelt wat verouderd aan
  • Zwaar, lomp (op te lossen met bijgeleverde bracket)
  • Duur!!! (879)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Eenmaal geïnstalleerd draait alles soepel. Heb de meegeleverde support bracket wel gebruikt, gewoon, omdat het kan. Of het echt nodig is, weet ik niet. Kwaad kan het niet.

Ik gebruik hem voor 1440p gaming met alles op ultra settings en wil graag hoge FPS halen.. en dat doet ie goed!! Storm Works, FC5+(ND), Death Stranding zonder enige moeite op +100fps met maximale grafische settings @1440p. Motion blur wel uit natuurlijk want ik betaal niet zoveel voor mooie snelle graphics om vervolgens alles weer te ‘blurren’.
Ook Cyberpunk 2077 draait hij soepeltjes met alle settings op maximaal.
Videobewerking loopt ook erg soepel en vlot.
Even een paar unboxing foto’s bijgevoegd, benchmarks staan er genoeg online :)

Op de website van MSI kun je software downloaden zoals Dragon Center (draken centrum) en twee videokaart bios varianten (silent en cool). Van de cool variant zou je verwachten dat die iets meer lawaai maakt voor het beter koelen van de kaart maar hij blijft geruisloos zijn werk doen.
Bij een 100% cooling-test ratelt de cooler wel maar onder maximale belasting niet.

Heb jij ook een MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G?

Duur? Ik vind 879 goedkoop als je vergelijkt dat de 2080ti variant 1300 kostte.
Duur? Ik vind 879 goedkoop als je vergelijkt dat de 2080ti variant 1300 kostte.
Dat zijn dan ook absurde bedragen voor een videokaart vind ik zelf.. ook deze kaart vond ik erg prijzig, maar hij presteert tot nu toe wel boven verwachting.. dat is ook wat waard 😉