Specificaties 64GB 2.5" (SATA-600) @ 355/70MB/s - Bekijk alle specificaties

Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB Review

aukecomps 29 juli 2010, laatste update op 7 augustus 2010, 1.479 views

Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB

Pluspunten

• Het is een SSD
  • Zat opslag voor een OS of twee
  • Wellicht bruikbaar in servers?

Minpunten

• Het is geen harde schijf

Lees zelf vaak reviews van anderen, dus bij deze hier mijn messcherpe mening over dit product:

Prima, geen problemen mee gehad

Ik kan er eigenlijk weinig over zeggen. De schijf kwam in een klein doosje met wat korte handleidingen waar je verder niets aan hebt, en fabrieksgarantie van 3 jaar.

Heb geen benchmarks gedraaid, maar ik vind dat ook niet langer relevant en bovendien hebben anderen dat al veel intensiever gedaan. De schijf zit nu in mijn netbook, draait linux en zorgt voor een opstarttijd (van grub tot gdm zonder quick-init) van circa 16 seconden (heb nog niet naar optimisatie mbt. udev gekeken. gebruikte distro is arch linux. verder stock kernel). Alles werkt gewoon rap, zoals van een SSD te verwachten is.

Batterijtijd is ook een flink stuk verbeterd nu, de netbook is ooit gemaakt voor een onhaalbare 6 uur, maar met het scherm gedimd en wifi aan kom ik nu makkelijk over de 4:30 heen (dat vind ik knap).

Verzending
Bij het bestellen via Crucial (direct van de fabrikant dus) is het pakketje eerst kwijtgeraakt, maar na twee weken werd het zonder gedoe opnieuw verzonden en is vervolgens netjes binnen 5 dagen aangekomen. Emails worden snel beantwoord, ik kan Crucial als leverancier aanraden, maar ik raad je aan te betalen voor de verzending, zodat je een track&trace nummer krijgt en je niet drie weken hoeft te wachten op je hardware.

Final thoughts
Het schijfje zit zoals gezegd in mijn netbook, ook al werk ik meer op mijn full-sized laptop, maar met die beslissing ben ik erg tevreden. Juist netbooks hebben trage 5400-schijfjes, terwijl je ze juist vaker opstart dan je "normale" pc.

• asus eee 904ha
  • Linux x86

Heb jij ook een Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB?

Wat bedoel je precies met negatieve eigenschappen: Het is geen harde schijf...
Wat is daar precies een nadeel aan? Het is toch juist een voordeel dat het geen harde schijf is of bedoel je qua volume...
Precies, wat bedoel ik daar nou mee. Enige zelfdenkzaamheid is niet overbodig. Het is wel een SSD, maar geen harde schijf.

Overigens, voor de mensen die mijn review circa twee sterren hebben gegeven: bedankt, maar dit is alles wat ik over dit product te melden heb. Ik vind niet dat ik alle andere reviews op het internet hoef te herhalen, maar draag wel graag bij hoe ik het product ontvangen en gebruikt heb. Als je zeker weet dat ik iets niet verteld heb dat wel per sť in mijn review moet komen, stel je vraag gerust.
Ik wil niet vervelend zijn, maar een beetje opmaak en foto's schelen wel een ster of 2. Had je werkelijk 4 sterren verwacht dan? Benchmarks toevoegen is ook een sterretje waard.
jammer, maar deze review voegt weinig waarde toe aan wat ik tot nu toe hierover heb gelezen.
Het ging me uiteraard niet om het aantal sterren, en nogmaals, stel je vraag gerust.