Netatmo Smart Video Doorbell Review

TKroon 18 december 2020, laatste update op 18 december 2020, 448 views Product gekocht

Netatmo Smart Video Doorbell

Het meeste is al gezegd in de reviews van de leden van het testpanel. Ik houd het kort: erg mooie deurbel, installatie was eenvoudig. Software is behoorlijk beperkt: geen rtsp, opnames starten te laat, de deurbelknop is geen switch in homekit.

Pluspunten

• Erg mooi design
  • Geen abonnement
  • FTP-opslag

Minpunten

• Geen rtsp (dus geen surveillance station mogelijkheden)
  • Opnames starten te laat, van de postbode zie ik meestal alleen zijn rug.
  • Geen ethernet/PoE

Kwaliteit Score: 4
Ik wachtte al lang op deze deurbel. Geen abonnementen, geen nieuwe trafo hoeven kopen/installeren, erg mooi design, lokale opslag. Wat me tegenstond was dat de deurbel alleen via WiFi kan verbinden, maar voor mijn wensen was dit de meest complete deurbel.

De installatie was erg eenvoudig, zeker na het lezen van de andere reviews. Ik heb de plastic plaat niet te hard aangedraaid, en er is dus ook niks kapot gegaan.

Ook wist ik dat de software nog niet af was, aan veel wordt nog gewerkt. Er zijn twee dingen waar ik het meest tegen aan loop:

- Opnames starten te laat, in tegenstelling tot de andere camera's van Netatmo. Ik heb meerdere video's van pakketbezorgers en postbodes, waarvan ik alleen de rug zie als hij wegloopt. Dit moet Netatmo echt snel oplossen, want zo heb je er weinig aan.
- Er is geen rtsp stream. Dit punt zou minder zwaar wegen als punt 1 opgelost zou worden. Maar nog liever zou ik mijn Synology zelf de opnames laten regelen.

Ik word keurig gebeld als iemand aanbelt, dat werkt prettig. Zeker in deze tijd als er veel pakketjes komen en ik niet altijd in de gelegenheid ben om de deur te openen.

Integratie met Homey is er alleen in beta helaas, en ik wil geen betasoftware in mijn smarthome. Ik kan de bel dus nog niet integreren helaas. Ik hoop tzt de tv of de muziek te kunnen pauzeren als de deurbel gaat, verlichting aan laten gaan, etc.

Hopelijk werkt Netatmo de software nog flink bij, want ik vind hem beperkend. En voor een hardware 2.0-versie: ondersteun ook PoE!

Heb jij ook een Netatmo Smart Video Doorbell?