Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

Rexcore 19 juli 2010, laatste update op 19 juli 2010, 752 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Pluspunten

• goede prijs-kwaliteit verhouding
  • afkoppelbare microfoon

Minpunten

• afstellen gaat stug
  • voelt een beetje gammel aan

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Algemene beoordeling
Goed. Prijs-kwaliteit verhouding is perfect van de headset. Voor weinig geld heb je toch een zeer goede headset die heel wat jaartjes mee kan.

Features
De belangrijkste feature vind ik de loskoppelbare microfoon. Perfect systeem, plug-and-play. Geen gezeur dat je microfoon in de weg zit met muziek luisteren. Voor de verstrooide mensen onder ons zal het alleen knap lastig worden om te bedenken waar ze het microfoon stukje hebben gelaten.

geluidsweergave
Voor deze prijs?: Uitstekend! Natuurlijk kan het altijd beter, maar voor deze prijs heb je een geweldig stukje geluid in huis. Hij redt het niet tegenover mijn audiolab boxen, maar dat hoeft ook totaal niet. Ik gebruik de headset meestal alleen voor het gamen. En dan gaat het toch iets minder om de kwaliteit van het geluid, daar gaat het meer om de sfeer (imho).

Geluidopname
Geen ervaring mee, maar via Teamspeak alleen maar positieve reacties gehoord.

Gebruiksgemak
Afstellen van headset gaat mij wel wat te stug (omhoog omlaag trekken), en krijg na langere tijd dragen wel last van oren. Maar hoor daar weinig anderen over. (misschien heb ik wel hele grote oren..) Voor de rest prima headset om te dragen.

Bouwkwaliteit
Ach, bouwkwaliteit voelt niet al te stevig aan, maar wat wil je ook voor die prijs. Hij is wat gammel, maar volgens mij kan hij meer hebben dan ik denk.

Zeer goed! met een beetje zoekwerk kun je soms hele goedkope fatal1ty headsets vinden.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?