Bold Smart Cylinder SX33

€ 159,-

Bold Smart Cylinder SX33 Review

Idm78Newbie 6 november 2020, 1.055 views Product gekocht

Bold Smart Cylinder SX33

Degelijk slot met 3 sterren keurmerk, technisch goed uitgewerkt en geen ouderwetse sleutel meer nodig.

Pluspunten

• Degelijk slot, 3 sterren veiligheid
  • App werkt goed en snel
  • Slot ook te openen met pincode
  • Geen directe verbinding met internet dus lastig te hacken

Minpunten

• Pincode zichtbaar in App van gasten
  • Wat als Bold wordt overgenomen of failliet gaat?

Kwaliteit Score: 5
Ons slot was aan vervanging toe en na veel wikken en wegen heb ik heb besloten het slot door een slim slot te vervangen. Nadat ik verschillende reviews had gelezen is de keuze op de Bold SX-33 Smart Lock gevallen. Het was makkelijk om het slot in de deur te plaatsen en met behulp van de Bold App in te stellen.

Het slot is middels de App te activeren; de draaiknop grijpt dan in op het draaimechanisme en vervolgens kun je de deur openen. Je kunt instellen hoe lang het slot geactiveerd blijft.

Het is mogelijk om gebruikers uit te nodigen om de App te installeren en het slot te bedienen. Eventueel alleen gedurende bepaalde tijdsloten. Wij gebruiken dit voor de honden uitlaatservice.

Je kunt een een pincode instellen zodat je het slot kunt openen als de batterij van je telefoon leeg is of je je telefoon kwijt bent. De 5-cijferige code kun je met de draaiknop ingeven (bijvoorbeeld 3x naar links, 2x naar rechts, 4x naar links, enz...). Dit werkt prima.

Het viel mij wel op dat de gast (bijv. de honden uitlaatservice) de pincode in de App terug kan vinden. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling; op deze manier heb je niets aan de instelbare tijdslots. Wellicht zie ik iets over het hoofd of wordt dit nog door Bold opgelost.

Heb jij ook een Bold Smart Cylinder SX33?

3 reviews voor hetzelfde product binnen een tijdsbestek van een paar uur zonder vermelding dat het evt. een gesponsorde review is geweest... :/