ASUS RT-AX86U

Specificaties WiFi-ax • 5-poorts switch (max 2.5Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS RT-AX86U Review

Twan70Newbie 23 oktober 2020, laatste update op 23 oktober 2020, 156 views Product gekocht

ASUS RT-AX86U

Mooie stabiel router. Ideaal voor het vele thuiswerk.

Pluspunten

• Bereik
  • Snelheid
  • stabiliteit

Minpunten

• werkt niet samen met TP-link RE450 repeater

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Deze router aangeschaft als vervanger voor mijn Netgear R7000 welke al 6 jaar dienst deed als hoofd router te samen met de TP-link RE450 repeater voor een groter bereik.
Stabiliteit van de R7000 was de rede om een nieuwe router aan te schaffen. Ik heb een RX router gekozen om de komende 5 jaar Wifi 6 te kunnen gaan gebruiken.
Ik heb inmiddels wel een PC met wifi 6 netwerkkaart maar qua snelheid ervaar ik nog geen verschil met de R7000.
De Asus is wel stabiel in de afgelopen twee weken dat ik hem gebruik. Met het vele thuis werken nog geen haperingen kunnen ontdekken.
deze Asus in combinatie met de RE450 is geen goede, de 2,4Ghz band wordt netjes en stabiel versterkt. Op 5Ghz werkt deze combinatie niet er is geen toegang tot het 5GHz EXT netwerk mogelijk. Klacht aangemeld bij Asus maar nog geen oplossing mogen ontvangen.
De AX-RP56 van Asus is helaas nog niet leverbaar in de Benelux, dit zou een mooie vervanger zijn voor de RE450
Al met al tevreden met mijn aankoop.

Heb jij ook een ASUS RT-AX86U?