Mario Kart Live: Home Circuit - Mario, Switch Review

Grunt_Beard 18 oktober 2020, 467 views Product gekregen

Mario Kart Live: Home Circuit - Mario, Switch

Prima stukje high tech augmented reality vermaak voor jong en oud.

Pluspunten

• Innovatief op gaming gebied
  • Stevig gebouwd
  • Goeie graphics
  • 200 cc is INSANE LEUK !!!
  • Verschillende track effecten en afstelbare gates.
  • Multiplayer met meerdere switches en karts (tot 4 spelers)
  • De richting pijlen zijn een leuk extraatje

Minpunten

• Kort bereik en vooral als het signaal onderbroken word door een muur
  • Geen verticale registraties dus hellingen en jumps? Nope...
  • Multiplayer alleeneteerdere karts en switches dus wordt snel prijzig.

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 3
Geluid Score: 5
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 3
Na drie dagen onuitputtelijke lol is het eindelijk tijd voor een review.

Ten eerste een paar adviezen. 1: gebruik dit product absoluut niet buiten. 2:in het donker wordt het erg moeilijk dus doe lichtjes aan!

En toen gebeurde het. Mijn appartement was eindelijk een beetje opgeruimd en ik had de ruimte om een flink parcours op te zetten.
Beginnende bij de bank. Dan rechtstreeks naar het aanrecht. Van het aanrecht onder mijn bureau door langs mijn tv en luierstoel dan langs de muur een deel onder mijn bank door om vervolgens de eerste ronde af te hebben.

Klinkt al leuk toch? In mijn oren ook.

Maar het word leuker en leuker want hoemeer je speelt hoemeer Skins. Car Skins. Track edits , gate thema's en last bit not least. Verschillende snelheden. Van 50 tot 200 cc.
En hier word het interessant. Want alles. Zelfs drift boost dit in de game.
Ik gok dat dit wordt verwezenlijkt in game door de camera hoek op de fysieke kart iets aangepast wordt.

Maar het leukste is. Hoe harder je in game gaat hoe harder je rijdt hoeeer je gaat merken dat je kart realistisch reageert. Slips en spinouts worden een ware uitdaging op 150 cc. Laat staan op 200 cc!

Over duurzaamheid hoef je je geen zorgen te maken. Het apparaat zelf is shock proof. Maar dit betekend natuurlijk niet dat je ermee kan gaan gooien.
Ook is er geen vertraging in het signaal met de kart als er tenminste niet teveel obstructies zijn.

Het enige jammere dat ik persoonlijk vond was de afwezigheid van sommige items en natuurlijk dat de instap voor multiplayer nogal prijzig is sinds je dan meerdere switches en karts nodig hebt.

En tot slot.

Zou ik het spel aanraden? Zeker wel. Alhoewel prijzig haal je die er met de hoeveelheid lol die je eruit haalt meer dan waard.

Heb jij ook een Mario Kart Live: Home Circuit - Mario, Switch?

En wat ik mij ook afvraag. Je schrijft in je minpunten dat je geen hoogte verschillen kan maken. Maar heeft dat er mee te maken dat de AI het niet snapt? en dus netjes door je 'brug' of wat je ook maakt heen gaat en jij er over moet of?
@Webgnome nee hij heeft ook simpelweg niet genoeg grip om erg grote klimmen te maken de kart is erg licht.

@maxkranendijk ja dat zeker wel. Heb al uren om en om met vrienden gespeeld en is erg leuk!
Is het spel de moeite waard als je maar 1 kart gaat kopen?
@Grunt_Beard dat dacht ik al. Je kunt natuurlijk wel kleine heuveltjes maken al was het maar om het wat leuker te maken. Ach ja. Ik wacht nog wel even. Switch + deze game is toch wel weer vrij prijzig
Ja dat is waar. Tis dat ik de switch al had anders had ik ehm ook nooit genomen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite