Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII Review

gamepower2005 10 juli 2010, laatste update op 15 juli 2010, 2.977 views

Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII

Pluspunten

• Zeer comfortabel
  • Schermt omgevingsgeluid zeer goed af
  • Afneembare microfoon

Minpunten

• Te harde bas
  • Instelbaarheid in hoogte werkt niet goed

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb dancemuziek vergeleken op deze headset, een Creative 5.1 THX speakerset en een Sennheiser PC-151 (na 24 uur van gebruik). De bas is op deze Creative Headset merkbaar harder dan op speakerset en de Antec headset. Als andere mensen deze headset op hebben is de eerste reactie steeds dat de bas wel "erg hard" is. Als je van plan bent om deze headset alleen voor games te gebruiken is dit misschien niet zo'n probleem. Ook is het mogelijk om met een equalizer de bas omlaag te schroeven, maar zelf vind ik dit te veel werk.

Op de microfoonkwaliteit is niets aan te merken; deze is vergelijkbaar met die van de Sennheiser PC-151.

Een positief aspect van deze headset is dat hij erg comfortabel zit. Het is een over-ear headset en sluit het overige geluid zeer goed af. De microfoon is afneembaar, wat erg handig is. De reden dat ik de bouwkwaliteit geen vijf sterren geef is dat de instelbaarheid niet op een bepaalde hoogte blijft zitten. Je kunt de headset dus instellen naar de hoogte van je hoofd, maar dit moet je bijna iedere keer doen als je hem opzet omdat hij bij het afzetten vaak naar de kleinste stand terug schiet.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII?

Verbaasd me eerlijk gezegt niets, en dan staat er ook nog proffesional erop.. Jammer dat je er zo bent achter gekomen. Maar in hoevere is het geluid vervormd? je zou het eens een keer in een game moeten proberen zoals counterstrike voor de positionele weergave. Hiervoor is de headset immers voor gemaakt.. naja zou het moeten zijn. (Quake)

Ik had zelf de goedkopere variant hiervan gehad en die sneuvelde binnen paar dagen al.. hier komt dus nooit meer marketing bende in huis. (producten die zich voordoen als gaming of proffesioneel spul, terwijl het gewoon goedkope bende is, stuk gaan binnen een jaar e.t.c.)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een hele goed hoofdtelefoon vind.
Ik merk zelf niks dat het geluid vervormd, wel dat er veel bas in zit, maar dat kan ik met de geluidskaart software van Creative goed wegfilteren. Soms zet ik onder Trance of Dance muziek de bas zelfs nog wat hoger. Gewoon omdat het er zo mooi en helder uitkomt.
Ook de hoge en midden tonen komen er mooi uit met wat kleine aanpassingen in de X-FI software.

Nou is de geluidskwaliteit natuurlijk een persoonlijk verhaal, ik vind het mooi maar dat kan bij een ander weer ander liggen he ;)

Over de Microfoon kan ik niks zeggen, wel dat het schuif mechanisme van de beugel gewoon ongedegelijk is, het is nu al bijna lam.
Niet dat ik hem moet gebruiken, maar het hoort natuurlijk niet.
Kunnen jullie me misschien vertellen of die noise cancelling microfoon alleen werkt i.c.m. een X-fi-geluidskaart? Als dat het geval is, hoef ik hem namelijk niet. Als alternatief zit ik te denken aan de plantronics 367.

Alvast bedankt,

Vince
ik heb hem net sinds 2 dagen, wil niet trollen, maar de bas ik wel heel hoog, standaard vind ik dat het niet zo hoort.

Betreffende de oorschelpen, de kussentjes mochten van mij wel wat harder, het geval is dat hij de oor zo afsluit, dat je na een dagje vrij, gamen, de koptelefoon s'avonds afneemt, en je sappig voelen, van het broeien op mijn oren, het geluid van buiten sluit hij goed af, maar naar mijn menig te erg.

Ik had eerst een andere fatality, niet de hs1000 maar die andere, die microfoon was ook van betere kwaliteit,"zegt men", ik heb het zelf nog niet getest, maar de mensen met wie ik op skype zit, vertellen mij dat ik met deze microfoon minder helder ben, en slechter te verstaan.

Al met al, ben ik eigenlijk ontevreden met het product, om alles maar op te noemen in een rij,

¤Geluidskwaliteit, is redelijk, aangezien de bas standaard zonder EQ te hoog is.

¤Comfort, is wel goed, hij sluit bijna compleet alle geluid van buiten voor je af, maar nadeel is dan wel, dat je na een dag gamen, je weeig voelt, na een dag andere druk op je oren, en het broeit ook redelijk, aangezoen er geen lucht bij kan.

¤Het beugel systeem vind ik wel goed, normaal zit er vaak een kussentje op je hoofd die in de loop van de tijd je hoofd bovenop kaal maakt :P, dat heeft deze niet.
op de site staat dat de Minimale systeemvereisten

Silencer™-functie alleen verkrijgbaar bij geluidskaarten uit de Sound Blaster X-Fi Titanium-serie en X-Fi Go! (USB-audio).

vind het wel slecht dat de verkoop punten in nederland dat er niet bij zeggen.

PS bijna alles van creative werkt alleen goed op een creative product.

[Reactie gewijzigd door mnb00125 op 14 september 2011 16:18]