Specificaties Intel Atom N330 on board - Bekijk alle specificaties

ASRock A330ION Review

mcDavid 2 december 2010, laatste update op 11 september 2011, 1.621 views

ASRock A330ION

Pluspunten

• Erg compleet
  • Niet duur

Minpunten

• Ventilator regeling laat te wensen over

Layout Score: 4
Ik heb dit bordje nu een tijdje, en ik dacht laat ik eens een korte review schrijven. Ik noem alleen even een paar punten die me opgevallen zijn.

1) Mijn monitor (een oude, merkloze TFT) geeft tijdens het opstarten de melding "Out of range". Zodra de desktop geladen is doet'ie het wel weer. Gelukkig heb ik nog wel een ander beeldscherm bij de hand om de bios te kunnen bekijken.

2) De fan zit aangesloten op de "CPU-fan" aansluiting, maar zit gemonteerd op de GPU. Dus wees voorzichtig met terugklokken: de temperatuur waarop hij dan geregeld wordt is niet de temperatuur van hetgeen wat hij koelt. Overigens maakt het moederbord een rare pieptoon als ik de fansnelheid langzamer zet, dus dat is sowieso geen succes.

3) De fan is out-of-the-box redelijk goed te horen. Ik heb 'm echter op een 5-volt aansluiting van de voeding gehangen, en dan is hij fluisterstil. De temperatuur komt onder load nog steeds niet boven de 48 graden uit, dus dat is dik in orde. Met de fan helemaal uit, stijgt de temperatuur vrij snel richting de 70 graden, ook als deze niet extreem belast wordt. Verder dan 67 graden heb ik het maar niet laten komen.

4) Voor de rest draait alles keurig stabiel. 1080P beeld (Birds-scene) draait prima met XBMC op Ubuntu. Het is een heel compleet moederbord (een beetje geheugen en een HDD erbij en het is een computer). Ik ben er wel blij mee.

Heb jij ook een ASRock A330ION?

Die hoge pieptoon heeft mijn A330ION ook, ik dacht dat het aan mijn exemplaar lag. Ik heb er maar een 80mm fan opgezet op 7V, waait er een fris windje over zonder herrie.