1 review

Specificaties Bedraad met 3.5mm, USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

JBL Quantum One Review

rogerlejeune 21 augustus 2020, 2.049 views

JBL Quantum One

Comfortabele headset met echt verrassend goed geluid. De game/chat-balansunit is echt handig en de interface is prima, zodat je alles kunt instellen. Het is soms nog een beetje zoeken, maar dat kan vast worden gefixt met een update.

Pluspunten

• ANC
  • Game/chat-balansknop
  • Lekker lange USB-kabel

Minpunten

• Software is niet altijd superduidelijk, maar goed genoeg

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Sinds enkele weken heb ik de JBL Quantum ONE getest en het is een prettige headset. De installatie was supereenvoudig en de interface is overzichtelijk, ondanks de vele instellingen. Firmware updates zijn simpel en je kunt echt van alles tweaken (van het geluid tot de kleur van alle ledjes). Ik heb de headset voornamelijk getest met Assetto Corsa Competizione (ACC), videocalls en Spotify.

De geluidskwaliteit vind ik merkbaar beter dan de Logitech G432 (wat gezien het prijsverschil ook waarschijnlijk terecht is). Auto's in ACC klinken nog rauwer en muziek in Spotify klinkt iets voller. Mensen in videocalls klinken nog steeds hetzelfde, maar dat ligt waarschijnlijk aan hun apparatuur en de compressie van Discord, Teams en Slack.

Voor mij zijn er een paar dingen bijzonder aan deze headset. Ten eerste: de active noise cancelling (ANC) werkt minstens zo goed als op m'n Bose QC25. Ik race eigenlijk nooit met de Bose (wegens het gebrek aan een microfoon) maar ik merkte dat omgevingsgeluiden goed werden weggefilterd. De headset sluit van zichzelf al goed af en in combinatie met die goeie ANC is praten wel apart: je hoort jezelf niet meer, tenzij je in de meegeleverde software de talk-through activeert. En dan nog vind ik het niet echt ideaal.
Die game/chat balansknop is serieus handig. Ik weet niet of veel andere headsets dit hebben, maar ik heb 't veel gebruikt. Discord herkent overigens dit ook als 'certified' device en het werkt prima samen.

Er zit ook een head-tracker in en dat is niet helemaal mijn ding gebleken. Standaard stond deze aan (volgens mij), maar in ACC voegt het niet echt iets toe. En met muziek en bellen is het heel vaag, omdat je bij een kleine beweging al het geluid links en rechts anders hoort.

En tenslotte: ik heb een vrij groot hoofd en toch is het zit hij comfortabel. Al met al dus echt duidelijk een fijne headset en met vette features - die je gelukkig ook eenvoudig kan uitzetten.

Heb jij ook een JBL Quantum One?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.