Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 28 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Creative Gigaworks T20 Series II Review

Gammro 28 juni 2010, laatste update op 28 juni 2010, 2.563 views

Creative Gigaworks T20 Series II

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Midden en hoge tonen

Minpunten

• Zeer lage tonen(~30Hz) worden erg vervormd

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Na mijn vorige review, heb ik een ander scherm gekocht en voor het verschil+wat extra's dit setje gekocht. Ondertussen staat dit setje hier dus al 2 jaar op mijn bureau. Jammer genoeg kan ik hierdoor niet een opening of the box review maken.
Ik gebruik deze speakers voor zowel muziek luisteren als voor geluid bij games, hoewel ik hiervoor mijn headset prefereer ivm beter besef van richting van het geluid.
De set bestaat uit 2 speakers, deze bevatten beide 2 conussen, 1 grotere en een kleine. Daarbij zit er een gat bovenin voor de bass. De speakers worden onderling met een tulp-aansluiting verbonden. De verbinding naar de PC gebeurt met een 3,5mm Jack. De speakers worden door een externe voeding van stroom voorzien.

Op het oog
Het eerste wat opvalt bij deze speakers is dat ze er goed uitzien, met stoffen kapje that is. Met het kapje eraf is een gele conus te zien. Ook zijn de gaten van het kapje duidelijk erdoor te zien. Ik vindt dit niet erg mooi, dus het kapje blijft er lekker opzitten. Zo ziet dit setje er strak uit.
Wat ook opvalt is dat dit setje een goede bouwkwaliteit heeft. Hij voelt stevig aan en na 2 jaar gebruik ziet het er nog als nieuw uit.
In tegenstelling tot mijn vorige setje speakers voor bij de PC(die ik niet post uit schaamte), heeft dit setje naast een volumeknop ook een bass en treble regelaar. Deze knoppen zijn gelukkig niet nodig wat de speakers betreft. Het geluid is zo ook goed te noemen.

Hoog, midden
De hoge en middentonen valt niks op aan te merken. Ik heb geen limieten gevonden in de muziek die ik luister en heb ook geen gekke dingen gehoord tijdens het gamen wat hoge en middentonen betreft.

En laag
Jammer genoeg is er wel duidelijke vervorming bij de zeer lage tonen. Deze heb ik met behulp van de equalizer kunnen bepalen op de tonen rond de 30Hz. Deze liggen volgens de specificaties ook buiten het bereik, dus het is niet iets wat beloofd is toch te halen. Wel is dit wat jammer gezien ik nogal wat muziek in mijn collectie heb die zulke lage tonen bevat. In games wordt dit geluid echter zelden gehaald en is het geluid dus zeer goed te noemen.

De prijs
Destijds heb ik 90 neergelegd voor deze speakers. Gezien de bouwkwaliteit en de geluidweergave is dit zeker geen verkeerde prijs geweest.

• Realtek HD audio chip

Heb jij ook een Creative Gigaworks T20 Series II?

Zijn er misschien op- of aanmerkingen waarom deze review maar 2 sterren krijgt?

Edit: daarnet dus 2 :P

[Reactie gewijzigd door Gammro op 28 juni 2010 22:37]

Ik heb dezelfde speakerset en ze bevallen mij ook UITERMATE goed. Ik heb ze bijna 2 jaar en gekocht voor 49,95 maar daarna nooit meer gezien voor die prijs. Ik ben inmiddels op zoek naar een 2e setje (voor boven)