1 review

Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed

€ 132,13
Specificaties 1200 socket • Hexa (6) core @ 2,9GHz-4,3GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed Review

de_menne 30 juni 2020, laatste update op 30 juni 2020, 1.138 views Product gekocht

Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed

Ik heb deze gekocht, komende van een i3 6100. Goeie upgrade tov originele Skylake serie, interessante totaal-systeem kost, goeie video ondersteuning, enkel spijtig dat er weinig performantie vooruitgang geboekt is tov 2015 op gamegebied.

Pluspunten

• Blijft koel
  • Geintegreerde graphics met 4K video ondersteuning
  • veel power in een compacte combinatie met ITX mainboard

Minpunten

• nieuw LGA1200 platform
  • integrated graphics heeft weining progressie tov eerdere series

Ik heb deze gekocht, komende van een i3 6100.

Op het internet is er blijkbaar weinig liefde voor deze CPU reeks. Aangezien ik niet game en wel hardwarematige 4K VP9 video ondersteuning wenste (bv. Youtube), leek me deze processor zeker een geschikte kandidaat.

Als ik voor een Ryzen CPU gekozen had, zat ik ofwel met een ouder platform (AMD 3200G) ofwel zou ik een aparte discrete grafische kaart (AMD Ryzen 3600) moeten aanschaffen.

Hij blijft lekker koel en stil (30-40°C) bij gebruik voor standaard bureauwerk en photo-editing.
Dit is in combinatie met een 1151-socket Noctua koeler die ik kon hergebruiken voor het LGA1200 moederbord.

Psychologische wou ik ook graag een Intel netwerkchip, omdat ik hier reeds lang goeie ervaring mee heb. Bij de socket AM4 mobos zit je dan direct in de duurdere categorie.
Bij Intel heb ik gekozen voor de Asrock H410M-ITXac.

Heb jij ook een Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed?

Vraag & Aanbod