Specificaties 36GB 3.5" HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD360GD, 36GB Review

MatthijsvwNewbie 19 april 2005, 172 views

WD Raptor WD360GD, 36GB

Pluspunten

• snelheid, betrouwbaarheid

Minpunten

• geluidsproductie, warmte

Ik heb nu twee raptorschijven in een raid0 configuratie staan, dit werkt uitstekend. In Sisoft Sandra haal ik nu zeker een score van 90Mb voor de snelheid van de harde schijven. Ze maken wel wat meer lawaai dan mijn Samsung harde schijf, maar de snelheid en betrouwbaarheid zijn voor mij belangrijker. Het is een uitstekende harde schijf voor Windows, of voor spellen, zeker in Raid0 configuratie start windows een stuk sneller op. Ze moeten wel goed gekoeld worden, want echt koud blijven ze niet, maar dat is ook niet zo gek met 10000 rpm. Als je zorgt voor een goede luchtstroom is dat ook snel opgelost. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt mij zeker een goede schijf voor een server, vanwege de hoge betrouwbaarheid die Western Digital geeft aan het product.

Heb jij ook een WD Raptor WD360GD, 36GB?