Samsung Syncmaster 940BF Review

fevi 27 maart 2006, 274 views

Samsung Syncmaster 940BF

Pluspunten

• Stabiele voet
  • Geen ghosting.
  • Mooi en zeer scherp beeld.
  • Lage warmte productie.
  • DVI en VGA optie.
  • Groot beeld

Minpunten

• Had in hoogte verstelbaar mogen zijn.
  • 2 pixeldefecten rechts onderin beeld, ( ter hoogte van menubalk) gelukkig weinig last van bij mijn werk.

Bij mijn werkzaamheden als engineer is het belangrijk om een goed en rustig beeld te hebben, de meeste monitoren hebben veel nadelen zoals; log in gebruik, warmte productie, veel plaats innemen op het bureau.

Ik heb al vaak overwogen om over te stappen op een LCD scherm, maar elke keer weer werd na proefdraaien mijn aanvankelijke enthousiasme de kop in gedrukt omdat ik moe werd van het beeld.

De 940BF is de eerste LCD monitor waarbij ik zonder problemen geconcentreerd en lang kan werken. Het heeft een rustig en intens beeld, waar de grafische beelden goed uitkomen.
Het eerste LCD scherm dat zijn belofte over zijn contrast e.d. echt waar maakt.

Zeer geschikt voor o.a. CAD programma's, het beeld is aan de bovenzijde maar 8 mm en aan de zijkant 4 mm kleiner dan een reguliere 21" monitor, dit merk je tijdens de werkzaamheden totaal niet!

Ondanks de twee dode pixels (gelukkig niet in werkzicht) wil ik niet meer anders.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 940BF?

Las net je survey over de 940BF. Ik heb er net ook één gekocht en kijk er echt naar uit wanneer die geleverd wordt (1 week levertijd bij Euromaxi grrrrrr...)

Heb voor de zekerheid maar een pixelgarantie genomen.

Op de site van Samsung staat trouwens dat de defecte pixeltolerantie 2 is, dus nog 1 dode pixel erbij en je kan een andere krijgen.............*hint*