Xiaomi Mi Box S 8GB

Xiaomi Mi Box S 8GB Review

24shure 3 maart 2020, 1.386 views Product gekocht

Xiaomi Mi Box S 8GB

Voldoet niet aan mijn verwachtingen, zou het niet aanraden.

Pluspunten

Minpunten

• Crashes
  • Chromecast werkt niet naar behoren

Ik hoopte het toestel te kunnen gebruiken om via usb films te bekijken, echter is het toestelletje daar niet krachtig genoeg voor.
De tweede optie was dan casten, wat ook niet deftig lijkt te werken voor video. Audio en video lopen niet synchroon en bij bestanden groter dan 500mb werkt het helemaal niet.
De derde optie is Plex, wat voorlopig wel redelijk lijkt te werken. Echter crasht het toestel nogal vaak.
Dus al bij al niet zo tevreden van het apparaat.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Box S 8GB?

Welke Android-versie zit er nu op?

Ikzelf heb de Mi-Box 3 dat uitgeleverd werd met Android TV 6 maar na de update naar Android TV 8 werkte het allemaal een stuk beter.

Verder heeft die van mij (draadloos) toegang tot een NAS met daarop o.a. ook films. Dat speelt hij probleemloos af. Natuurlijk, 6GB of grotere films (lagere compressie=grotere file size) is WIFI de bottleneck.
Ik zit op Versie 9.
En hoe gaat het nu nadat je de recente update (vorige week) in gebruik hebt genomen?
Ik had de update nog niet gezien en zat tot 5 min geleden nog op de patch van 11/2019. Ik probeer mezelf er aan te herinneren tegen het einde van de week een update over de stabiliteit te geven.

Toegegeven heb ik de vorige weken geen crashes meer gehad en zou ik het product nu eerder 4 sterren geven.
Deze versie lijkt stabiel te draaien. Momenteel dan ook geen klachten over de Mi Box.
Echter heb ik nu wel last met de Plex-app die niet meer deftig wilt werken. Blijkbaar een veelvoorkomend probleem bij de Android TV app.