Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-Cu Review

Apple Afvallige 18 maart 2006, laatste update op 22 maart 2006, 728 views

Zalman VF700-Cu

Pluspunten

• Stil
  • Koelvermogen

Minpunten

• Stekker van fan past niet op video kaart

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Na een aantal Zalman producten afgedankt te hebben besloot ik toch deze koeler aan te schaffen.
Installatie was een makkie. Wat opviel is dat de connector van de fan niet op de grafische kaart past. Het is een standaard 3P connector, die ergens op het moederbord een plekje moet vinden.

Wanneer je geen actieve koeling op je noordbridge hebt, kun je hem daar op zetten. Daarna kun je de snelheid van de fan beheren met bijvoorbeeld speedfan. Dat is wel nodig, want standaard is de fan best lawaaiig. Standaard draait de fan dan ook op 2800tpm. Na wat testen bleek 1600tpm genoeg te zijn, ook met maximale overklok, en dan is de fan fluisterstil.

Echt een verbetering tov de standaard fan op een x800 kaart. Gezien de prijs een aanrader !

Heb jij ook een Zalman VF700-Cu?

Zat er niet toevallig een verloopstukje bij van die 3pins aansluiting naar molex? Bij die koeler wat ik laatst heb geinstalleerd zat dit dus wel bij.
Mogelijkheden hiermee: 3pins stekker van de ventilator aansluiten op een normale molexstekker. Op dat verloopstukje zitten 2 kleuren (bruin en wit), een van de kleuren levert gewoon 12volt en de andere 5volt dus kun je ook zonder extra programma's enigszins de snelheid van de ventilator regelen.
Jaja.. niet echt regelen maar op 5volt hoor je de ventilator amper tot niet meer en voor een fx5200 (waar ik dat ding dus op geinstalleerd had) koelt het nog genoeg.

@db87: Als je het allemaal zo goed weet, waarom schrijf jij dan geen survey/review? Jij hebt nog helemaal geen survey/review geschreven en "Apple Afvallige" heeft al diverse geschreven. Bewijs eerst maar eens dat jij het zo goed kan voor je andere mensen gaat afkraken.
(En nee, ik ga geen survey schrijven aangezien ik weet dat het dan toch niks wordt.)
D'r zat idd zo'n kabeltje bij, maar daarmee draait ie op 5v voor mijn grak te langzaam en op 12v te snel :?
Fancontroller ertussen doet wonderen!
Noem je dit soms een survey? |:(

-Hoe heb je het koelvermogen getest (temps?)
-Hoe heb je de compatibiliteit beoordeeld
(Deze thrid party koeler heeft een zeer grote compatibiliteit...)

Je zou je diep moeten schamen...