Xiaomi Mi Box S 8GB

Xiaomi Mi Box S 8GB Review

rsz750 26 januari 2020, laatste update op 26 januari 2020, 4.343 views Product gekocht

Xiaomi Mi Box S 8GB

Xiaomi maakt goede kwaliteitsproducten voor een acceptabele prijs, deze TV Box is daarop geen uitzondering.

Pluspunten

• Strak stevig design
  • Uitstekende WiFi verbinding
  • Eenvoudige set up
  • Netflix in FHD
  • Google gecertificeerd
  • Standaard EU stekker
  • OTA update naar Android 9
  • BT afstandsbediening

Minpunten

• Slechts 1 USB 2.0 poort
  • Geen LAN aansluiting
  • Sideloaded apps niet altijd zichtbaar in de standaard launcher
  • Geen aan/uit schakelaar

Geluidskwaliteit Score: 5
Het probleem van de usb poort heb ik opgelost met een vast usb blokje met 3 poorten welke ik heb gekocht op een chinese website voor slechts €0,94, hier in heb ik nu een dongle zitten voor mijn afstandbediening met airmousefunctie en een usb stick met 64 gb extern opslag geheugen. Het systeemgeheugen is uibreidbaar met een usb stick van max 16gb. Op de chinese website is er ook een adapter met LAN poort dus dat probleem is ook nog te verhelpen als je liever niet via wifi verbinding maakt.

Je kan ook veel apps sideloaden dmv apk bestanden te gebruiken. Zo ben je niet afhankelijk van de apps die ze in de matige playstore aanbieden. Zo gebruik ik zelf de sideload channel launcher 2, in deze launcher kan je al je geïnstalleerde apps toevoegen op het hoofdscherm, iets wat in de standaard launcher niet altijd kan.
Met mijn favoriete bestandsverkenner maak ik contact met mijn cloud zodat ik ook nog een extra opslag locatie heb. Erg handig als je daar je apk bestanden in upload want dan installeer je die direct van uit de cloud op je Mi Box. Ook foto's en filmbestanden spelen snel af zowel uit de cloud als de usb stick.
Op deze manier heb ik dus geen enkel nadeel meer met de Mi Box S :-)

Heb jij ook een Xiaomi Mi Box S 8GB?

Volkomen mee eens! Top apparaat voor dat geld.
Ik heb er een aantal op voorraad ;)
Wat bedoel je precies met "Sideloaded apps niet altijd zichtbaar in de standaard launcher"?
Soms wel en soms niet afhankelijk van of je ze nog recent hebt gebruikt?
Zo wie zo niet, sommige Apps zijn ws niet voor de tvbox bedoeld maar werken wel.
Ik installeer ook apps in de vorm van apk files, deze kunnen niet altijd toegevoegd worden in de originele launcher, in de andere launcher kan dit wel.
'Tip: er is ook een ophang setje te verkrijgen waar je de box in kan schuiven en aan de muur op kan hangen, erg handig.'

Heb je een adres van een webwinkel waar ik de houder kan bestellen?
Ze zijn op aliexpress bij een paar winkels te krijgen voor een paar euro, even invullen bij de zoekopdracht.
Ik zocht onder wall mount system MI box of zoiets, meestal kom je dan al een eind in de goede richting. Ik was met verzending voor 3 euro klaar.
Hallo, ik heb sinds enkele dagen te Mi Box S en ben hem nog wat aan het uittesten. Ik las dat je een air mouse gebruikt. Zelf ben ik aan het twijfelen om er ook één te kopen. Kan je aangeven welke je gebruikt en hoe je ervaring is met die airmouse en de Mi Box S?
Ik gebruik de Wechip w1, ligt lekker in de hand is oplaadbaar en heeft ook nog een toetsenbord. De W2 zou ik niet nemen, er zit geen Home knop op, dat is een gemis. Ik ben er zeer tevreden over. De W1 bedoel ik dan hé.
Bij Netflix moet je de muisfunctie uitzetten, dat werkt niet op de Android Tv software. Ik gebruik nu zelf een andere box met een aosp versie van Android net als op de telefoon. Dan heb je dus ook de volledige playstore tot je beschikking. De apps werken dan fantastisch met de airmouse.
Maar het is zowiezo een aanrader om te gebruiken en voor die 12 euro hoef je het niet te laten.
Succes
Ik gebruik deze afstandbediening met air mouse, vind ik net wat handiger omdat hij ook gewoon normale afstandbediening toetsen heeft. (https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dabYv8T)

Daarnaast is deze ook heel handig (de ene met ethernet aansluiting en usb poorten) https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dgRYys0

Beter dan wifi.
Je kunt trouwens via deze site een shortcut maken die dan wel als normale app verschijnt op je android tv menu. (Je installeert eerst de normale app, dit is alleen een snelkoppeling).