sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

1 review

Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse

Specificaties Radiogestuurde muis - Bekijk alle specificaties

Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse Review

PeacekeeperNL 10 januari 2020, 99 views Product gekocht

Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse

De muis is erg comfortabel bij langdurig gebruik. Lange levensduur van de batterij. Rubber raakt wel snel aangetast, en helaas heeft de muis geen bluetooth ondersteuning.

Pluspunten

• Prettige ergonomische vorm
  • Prettig formaat voor grote hand
  • Nauwkeurig
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Geen bluetooth ondersteuning
  • Rubber wordt aangetast bij gebruik
  • USB-receiver is kwetsbaar en kan niet worden vervangen

Een niet zeer uitgebreide review, aangezien ik in de korte toelichting niet kwijt kon wat ik kwijt wilde over de muis.

Ik heb deze muis nu al langere tijd (meerdere jaren) in bezit. Daarnaast heb ik ook de Sculpt Ergonomic Desktop voor mijn desktop.

Deze muis is bedoeld voor rechtshandig gebruik. De muis is erg comfortabel bij langdurig gebruik. Ik krijg door de positie minder snel last van mijn toch al kwetsbare polsen. De twee extra functietoetsen op de muis maak ik eigenlijk nooit gebruik van.

De batterij gaat verder erg lang mee, zeker als je netjes aan het eind van de dag de schakelaar onderop gebruikt om de muis uit te zetten.

Wat ik wel erg jammer vind is dat het rubber vrij snel wordt aangetast bij het langdurige gebruik, waardoor er bubbeltjes zijn ontstaan die je voelt als je de muis net niet goed beet hebt. Ik heb dit probleem voornamelijk bij mijn pink.

Wat ik verder erg jammer vindt is dat de muis geen bluetooth ondersteuning heeft, waardoor ik met mijn Surface de enige USB-poort in gebruik heb voor de muis. Daarnaast is de bijgeleverde receiver vrij kwetsbaar en niet vervangbaar indien deze kapot gaat. Tot slot vind ik de prijs wel aan de hoge kant voor alleen een muis.

Mocht je aan de hand van deze korte review vragen hebben over de muis of de Sculpt Ergonomic Desktop, stel ze gerust hieronder of stuur me een PB'tje, dan probeer ik je vraag z.s.m. te beantwoorden.

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse?