Steelseries Arctis 9x

Specificaties Surround geluidsweergave - Bekijk alle specificaties

Steelseries Arctis 9x Review

KipZes0546 3 december 2019, laatste update op 3 december 2019, 68 views Product gekocht

Steelseries Arctis 9x

Arctic 9x: Verschrikkelijke lag en connectieverlies voor een high-end headset!

Pluspunten

• Design
  • Reclame
  • Mixen tussen voicechat, spotify en gamesound

Minpunten

• Spontaan verbindingsverlies
  • Stotteren
  • Veel te duur

Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 5
Wat een totale verschrikking. Voor mijn verjaardag had ik bedacht mezelf de beste headset ooit gemaakt voor de Xbox te kopen. Althans, dat werd mij verteld door vele reclames én reviews.

Besloten om eenmalig €200,- uit te geven voor een headset met de gedachte: als ik er dan een koop, wil ik ook echt een hele goede hebben...

De eerste variant die ik kreeg opgestuurd had talloze fabrieksfouten. Ik kon de headset om de 5 minuten opnieuw opstarten om vervolgens weer een nieuw probleem tegen te komen. Blikkerig geluid, connectivity issues en constant getik of gestotter. Erg teleurgesteld contact op genomen met de klantenservice om om hulp te vragen, waar mij werd verteld het linker oorkussen van de headset af te halen en met een pin in de hard-reset knop te drukken. Alleen dit al een grote teleurstelling voor een headset van €200,-. Maar goed, toch maar zelf geprobeerd, zonder enig resultaat.

Klantenservice weer gecontacteerd, gevraagd om zsm een nieuwe variant op te sturen. Ik mocht de oude afbreken op locatie en hier bewijs van sturen (ook wel erg raar voor zulke dure producten), waarna ik redelijk snel (2 weken later) een nieuwe headset kreeg.
Vol van verwachting het ding aan de lader gegooid, en bij de eerste gamesessie gaf ook deze al na 15 minuten verscheidene problemen. Gelijk de klantenservice gevraagd om mijn geld terug te sturen.

Wanneer muziek over bluetooth wordt afgespeeld kan de headset dit veilloos aan zonder enige stottering, maar alles wat door de Xbox wordt uitgezonden kan nog geen half uur zonder ernstig merkbare stottering, klikken of wegvallen worden beluisterd.

Ook de klantenservice is ontzettend onpersoonlijk. Steelseries is een Deens bedrijf, werkt alleen met contact via een online gemaakt ticket, en reageert alleen 's avonds meestal tussen 8 en 10 uur. Dit betekent dat er één vraag per dag gesteld kan worden, en bij een wedervraag vanuit de klant loopt je garantietermijn alweer een dag minder. Hier ook een grote klacht over gegeven, ook omdat de antwoorden die ik kreeg automatisch gegenereerd waren. Allemaal niet netjes voor een bedrijf dat zich op high-end kwaliteit en prijzen richt.

Geloof me, ik heb alles gedaan om bepaalde storingen etc weg te nemen, meerdere apparaten van Wifi afgehaald of om gezet, wat niet eens zou moeten hoeven bij een €200,- headset. Ik heb ook de klantenservice aangegeven dat ik deze kwaliteit overal kan vinden voor €40,- of minder.

Ik kan het nog steeds niet geloven wat een ongelooflijke rommel deze headset is. Wanneer men reclames bekijkt wordt het door alle game instanties als beste headset 2019 aangegeven, bekende gamers en reviewers zijn enthousiast over deze headset, en de prijs liegt er ook niet om.

Helaas hebben de beste mensen de headset alleen getest op bepaalde locaties, met maar één werkend apparaat in de buurt, zonder enige ruis.

De features van deze headset leken me uitmuntend, en volledig werkend is dit ook de meest complete headset voor gamers. Met een 20 uur lange batterij en alle mix opties leek het zo'n perfect plaatje. Helaas is volledig werkend een mythe, en heeft het ding een ongelooflijke gebruiksaanwijzing voor een €200,- prijs.

Op naar een nieuwe headset! Denk dat ik ook wel een stotterende headset kan vinden die minstens de helft kost.

Heb jij ook een Steelseries Arctis 9x?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht