Denon HEOS Bar

€ 387,-
Specificaties Soundbar met 4x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Denon HEOS Bar Review

xilent_xage 13 oktober 2019, laatste update op 13 oktober 2019, 311 views Product gekocht

Denon HEOS Bar

Mooie geluidskwaliteit, maar na een jaar gebruik zijn mijn sets (icm met bar en HEOS surround speakers) nooit stabiel aan de praat gekregen.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Support

Minpunten

• Matige app
  • Instabiele firmware
  • Onvolwassen product

Geluidskwaliteit Score: 5
In de winkel heb ik mij laten overtuigen van de geluidskwaliteit, was hierbij uitgekomen omdat mijn vriendingetje geen snoeren meer wilde. Daarom maar gelijk goed aangepakt:

Huiskamer setup: Chromecast Ultra -> Heos Bar -> Beamer (5.1 setup met 2x HEOS 1 en HEOS subwoofer).
Keuken setup: Chromecast Ultra -> Heos Bar + HEOS subwoofer + 2x HEOS 3

Over het geluid ben ik best tevreden, maar er zijn een aantal problemen die mij hinderen:

1. HEOS Bar als receiver gebruiken, wat ik in feite doe in mijn huiskamer, bevalt slecht. Er zit lag op het geluid (gek genoeg), dus beelden en geluid lopen asynchroon en zijn ook lastig gelijk te krijgen. Bovendien duurt het lang voordat het videosignaal doorgegeven wordt aan de beamer (meestal 2-3 minuten searching for signal...)
2. De combinatie van 2 surround sets in elkaars nabijheid werkt volgens mij niet. Ik heb ze in elke geval (zelfs met hulp van support) nooit beiden tegelijk aan de praat gekregen. Als je de surround speakers van de ene setup met de bar pairt, dan willen de andere surround speakers niet meer met hun bar spreken. Lijkt wel iets van interferentie oid. In de app kun je een ander surround kanaal kiezen, maar deze instelling wordt niet opgeslagen :(
3. Al vaker gezegd: De app is niet heel erg gebruiksvriendelijk

Heb jij ook een Denon HEOS Bar?

In het begin ook even last gehad met die surroundspeakers. Door (tijdelijk) de bar een vast IP-adres te geven i.p.v. DHCP en een andere 5G WiFi channel in te stellen dan je gewone Wifi t.b.v. communicatie onderling heeft bij mij geholpen om dit vlot te trekken.
Hoe heb je die wifi channel ingesteld?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.