Dell Ultrasharp 2005FPW Zilver, Zwart Review

BenScopieNewbie 3 maart 2006, 521 views

Dell Ultrasharp 2005FPW Zilver, Zwart

Pluspunten

• beeldkwaliteit, vormgeving, USB-poorten

Minpunten

• ondersteunt opstartmodus Ubuntu niet.

De ruimtewinst op het bureau is enorm bij de overgang van een 19" CRT scherm naar deze strak vormgegeven monitor. De mogelijkheid om het scherm een kwartslag te draaien is leuk, maar gebruik ik eigenlijk nooit.

Het breedbeeldformaat geeft goede mogelijkheden om meerdere vensters naast elkaar te openen. De Google desktop zijbalk staat bij mij bijvoorbeeld standaard aan zonder dat ik er met andere programma's last van heb.

De kwaliteit van het beeld is gewoon erg goed, geen last van dode pixels. Minder goed vind ik dat hij tijdens het installeren van Ubuntu-linux de videomodus bij het doorlopen van de opstartinstellingen niet ondersteunt.

De USB-poorten aan de zijkant vind ik erg handig om mijn usb-stick even in te pluggen. De pc-kast staat immers wat verder weg.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 2005FPW Zilver, Zwart?

Wat houd dat in "het niet ondersteunen van de opstartmodus van Ubuntu"?

Geeft ie dan geen beeld ? En wanneer of bij welk stapje van het proces geeftie wel weer beeld .... ?
Bij het installeren van ubuntu moet je eerst een aantal zaken instellen zoals de schrijfruimte die je wilt gaan gebruiken etc. De Dell monitor geeft dan aan dat hij de videomodus waarin dat gebeurt niet ondersteunt. Ik sluit dus maar mijn oude monitor aan om dat voor elkaar te krijgen. Eenmaal ge´nstalleerd is er geen probleem meer.