Xiaomi Mi Box S 8GB

Xiaomi Mi Box S 8GB Review

BramdB 21 september 2019, 2.030 views Product gekregen

Xiaomi Mi Box S 8GB

Mooi compact spelertjes

Pluspunten

• Mooi compact en degelijk
  • 4k
  • ingebouwde chromcast ultra

Minpunten

• maar 1 USB aansluit van het al oudere USB 2
  • Geen Netwerkpoort
  • Maar 8Gb ( als is dit voor meeste mensen toch genoeg)
  • Geen SD slot

Geluidskwaliteit Score: 4
Deze speler gekregen van mijn zoon. Helemaal blij mee. De speler vervangt bij mij een Chromecast (v2) en een andere android mediaspeler.
Installatie viel me erg mee, dit kan via koppelen aan de telefoon en dan gaat het daarna zo goed als van zelf.
Had in het begin wel probleem met de Chromecast, deze deed het, eerst wel, na een update niet meer. Heb toen alle updates verwijderd en toen deed hij het wel. Daarna een andere update gehad en nu werkt het helemaal prima. Ik vond de afstandsbediening eerst wel erg beperkt, maar met de ingebouwde google assistant vind ik hem toch helemaal top. Drukt het microfoontje aan en spreekt gewoon wat je wil. Dit werkt veel beter dan verwacht. (Bang dat ik afgeluisterd wordt ben ik niet want na gebruik gaat bij mij al het stroom er af ☺ )
De bij geleverde stroomadapter heeft een wat kort kabeltje. Persoonlijk vind ik dat wel fijn, komt bij mij precies goed uit waar door het netjes staat. Maar kan me voorstellen dat er mensen waar dit toch echt te kort is.
Jammer is dat de speler maar 1 USB aansluiting heeft. Ook is deze nog van het wat oudere USB 2.0 en niet 3 of 3.1. De speler heeft ook geen ethernet poort. Er is echter wel een USB adapter die van USB naar 3x USB gaat en 1 RJ45 netwerk poort. Een aanrader als je Wifi verbinding niet optimaal is of je extra USB poorten nodig hebt. Wel zit je met een extra kabeltje met kastje. Iets wat ik toch wel weer een beetje slordig en jammer vind.
Het spelertje heeft ook maar 8Gb intern geheugen. Is ook niet helemaal meer van deze tijd. Er is ook geen mogelijkheid dit uit te breiden. Het apparaat mist een SD slot.
Voor mij, en voor de meeste mensen denk ik, is 8Gb echter voldoende omdat je maar een paar apps hoeft te installeren.
Spelertje is niet perfect maar ik ben er heel blij mee.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Box S 8GB?

Beste Bram,

Draait hier ook de Disney+ app op? ben wel benieuwd naar het resultaat.
De Disney+ app draait hier idd op.
Je kan de app zelf installeren (via Playstore). Via de chromecast functie kan het natuurlijk ook.
Ik heb de app op het apparaat staan en dit werkt bij mij goed. (mijn gevoel zegt zelfs iets beter dan via chromecast, maar dit is minimaal en maar een gevoel.) Wel is het net als met Netflix, kodi en andere apps ook afhankelijk hoe je (draadloos)netwerk verbinding is.
De Disney+ app werkt trouwens nog niet helemaal 100% Dat heeft niets met het kastje te maken maar met de app zelf. Disney+ is nog aan het proefdraaien en moet nog het nodige verbeteren. (naar mijn mening)
Zoals dat de app niet goed onthoudt waar je gebleven bent in de film of serie, soms blijft hangen en geen functie heeft automatisch naar een volgende aflevering te gaan. Nogmaals dit ligt niet aan de Mi box maar heb ik op alle apparaten waar ik Disney+ draai.
Heb hem ook in huis gehaald! Thx voor de info! Goede prijs/kwaliteit verhouding
Het probleem van maar 1 usb poort (dus niet van dat het niet 3.0 is) is op te lossen met zo een ding:

Heb je tegelijk ook je andere probleem mee opgelost, want er zit ook een ethernet aansluiting op.