MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi

Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi Review

xoric 26 augustus 2019, laatste update op 26 augustus 2019, 111 views Product gekocht

MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi

Een van de betere instapmodellen in de X570 reeks naar mijn mening. Geen gedoe met bios flashback en werkt dus meteen met de nieuwe Ryzen 3000 series. Genoeg Sata en fan aansluitingen en vooral blij met de twee m.2 slots.

Pluspunten

• Stevige constructie
  • Gemakkelijke installatie
  • 2 M.2 slots
  • pci-e 4.0
  • Genoeg fan- en sata aansluitingen
  • USB-C
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Goede plaatsing van de fan

Minpunten

• Stuk duurder dan x470 en b450
  • Voor RGB liefhebbers wellicht te weinig RGB
  • plaatsing van de fan headers
  • Matige WiFi adapter

Layout Score: 4
Na jaren plezier te hebben gehad van mijn i7-3770k heb ik eindelijk de stap gemaakt om maar eens een nieuwe PC te bouwen. Mijn keus viel snel op een Ryzen 5 3600 als CPU. Na enkele ervaringen gehoord te hebben van mensen die problemen leken te hebben met b450 moederborden en de nieuwe Ryzen cpu's heb ik besloten om te gaan voor een x570 moederboard.

Hierbij viel de keuze snel op de MSi gaming Edge Wifi.Dit bord had op papier eigenlijk alles wat ik nodig had en dat tegen een, voor een x570 moederbord, vrij bescheiden prijs.

Uiterlijk

Ik vind het zelf een mooi afgewerkt moederbord. Daarnaast is de RGB ook zeer bescheiden aanwezig en gelukkig niet zo over de top. Ik heb zelf namelijk een hekel aan veel RGB, een beetje licht prima maar te veel vind ik er zelf niet uit zien. Dus op dit gebied

Installatie:

Een pluspunt was dat installatie een stuk makkelijker was met de ingebouwde I/O shield. Ik heb weinig ervaring met pc's bouwen dus was blij dat ik niet hoefde te klooien met een I/O Shield. Daarnaast heeft het moederbord voldoende aansluitingsmogelijkheden. Het enige wat ik een beetje jammer vond is dat zo goed als alle fan aansluiting (behalve de CPU fan en de pomp) beneden op het moederbord zitten. Met mijn pc-case was het wat lastiger om deze goed aangesloten te krijgen. Helaas koste het me wel veel tijd om het hele systeem up en running te krijgen maar dit was niet te wijten aan het moederbord maar aan enkele andere componenten die helaas niet goed functioneerden.

Chipsetfan

Wat ik verder nog wil benoemen is de chipsetfan. Er is naar mijn mening goed nagedacht over de locatie van de fan. Daarnaast heb ik nog geen last gehad van deze kleine fan aangezien deze bijna altijd stil staat.

En verder....

Verder doet het moederbord gewoon wat het moet doen. De wifi-adapter is niet heel geweldig maar is functioneel en voor de prijs vind ik het een prima toevoeging. Ook is er maar 1 M.2 koeler aanwezig. De tweede M.2 slot heeft jammer genoeg geen koeler maar dit is ook niet heel noodzakelijk voor de prijs. Daarnaast was de MSI-bios behoorlijk wennen. Eenmaal gewend vind ik deze bios best gebruiksvriendelijk.

Overall vind ik dat dit moederbord gewoon goed waar voor zijn geld is. Het is een van de goedkopere x570 moederborden dat eigenlijk alles heeft wat de gemiddelde gebruiker nodig heeft en ook nog eens goed is vormgegeven.

Heb jij ook een MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi?