Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

tweaker0182 18 februari 2006, 1.148 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• stabiliteit
  • open-source firmware

Minpunten

• kleur

Beheerbaarheid Score: 4
Ik heb zelf de WRT54G versie 3.1 en ben daar erg tevreden over.

De standaard-werking is wat mij betreft prima, maar met name de mogelijkheid om via open-source firmware de werking te veranderen is super, bijvoorbeeld om het zendvermogen te vergroten.

Verder is het apparaat zeer stabiel, heb deze het afgelopen jaar slechts eenmaal gereset.

De huidige versie v5.0 die momenteel in de winkels ligt is minder geschikt omdat deze uit kostenbesparing minder flash- en RAM geheugen heeft.

De verschillen zijn goed aangegeven in de engelse WIKI van dit apparaat: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G

LinkSys verkoopt de "goede" versie 4.0 overigens nog steeds onder de nieuwe naam WRT54GL. Ik zou iedereen willen aanraden de WRT54G v5.0 te mijden en op zoek te gaan naar een v3.1 of 4.0 (in winkels die wat minder doorstroming hebben). Alternatieven zijn de WRT54GL of de WRT54GS (SpeedBooster) tot versie 3.0.

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Je kan het wel wegmodereren, maar ik heb gewoon gelijk...je survey klopt wat dat betreft niet ! :P
als je dan iets over die kleur zegt, geef dan tenminste aan wat er mis mee is in je review...dit is zo nutteloos :S