LG PK5

Specificaties Mono-speaker met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

LG PK5 Review

schaaptje 20 april 2019, laatste update op 21 april 2019, 30 views

LG PK5

De LG PK5 is een Bluetooth speaker die door zijn robuustheid en features makkelijk mee te nemen is, ideaal voor in de tuin, strand etc... De geluidskwaliteit is goed en hij kan voldoende luid voor een compacte speaker. In deze review bespreek ik de andere mogelijkheden van de speaker!

Pluspunten

• Voelt stevig aan/goede bouwkwaliteit
  • Er komt voldoende volume uit
  • Geluidskwaliteit
  • Door zijn gewicht en handgreep vlot mee te nemen
  • Batterij

Minpunten

• Enkel laadkabel geleverd (geen stekker)
  • Indicatie baterijniveau kon beter
  • Usb poort/flapje is wat onhandig

Film/gameweergave Score: 4

• 7. Baterij
  • 8. Belangrijste kenmerken
  • 9. Conclusie
1: Voorwoord
Als jong gezin met meerdere muziekliefhebbers in huis hebben we dankzij Ibood en LG de kans gehad om deze LG PK5 te reviewen.
Niemand heeft iets aan een subjectieve beoordeling, daarom hebben we
met een eerlijk en kritisch oog/oor gekeken/geluisterd.

2: Verpakking:
De speaker word geleverd in een nette, relatief sobere doos op gebied van design. Met langs beide zijden een foto van speaker waardoor je duidelijk een idee krijgt van hoe het product eruit ziet. http://i68.tinypic.com/10zvmds.jpg
Verder de nodige informatie en de belangrijkste features een beetje uitgelegd. Het toestel zelf zit verpakt in EPS (piepschuim) rondom en dan nog in een licht wegwerpzakje.
In de verpakking zit ook nog een usb-c kabeltje een korte handleiding, veiligheid en garantieboekje.

3: Design/uiterlijk
De LG PK5 voelt stevig en robuust aan. Deze luidspreker is grotendeels uit kunststof gemaakt, met een metalen grilletje voor de speakers. Het is een mooi afgewerkt toestel, maar het is niet een luidspreker die je in de woonkamer op de kast wilt hebben staan. Het design kon dus wel iets beter naar mijn mening.
Zie dit toestel meer als een gemakkelijk draagbare luidspreker voor buitenfeestjes in de tuin, aan het strand of aan het zwembad.
Dit is ook het segment waar LG zich in wilt uitspelen denk ik.

Je hebt wel echt het gevoel dat je iets vast hebt, dit komt door het gewicht van het toestel en de handige greep die LG de X-grip noemt. Volgens de specs op de LG site zou de luidspreker 890 gram wegen, uit mijn weging blijkt dat deze 1193 gram weegt? http://i66.tinypic.com/xbwsaf.jpg
De afmetingen bedragen 220 x 129 x 119 en dit vind ik persoonlijk een ideale grootte om vlot overal mee te nemen, ook voor onze kids.

Zoals je ziet bevinden alle knoppen zich bovenaan het toestel, van links naar rechts kom je volgende knoppen tegen.
Het eerste wat je ziet is de batterij indicator. Een led brandt rood wanneer je oplaadt en groen wanneer het toestel opgeladen is. Deze led gaat uit tijdens het gebruik en door 2 sec op de power knop te duwen kan je bepaalde statussen krijgen.
Boven de 70 % is deze led groen. Van 70 % tot 10% word deze amber. Knippert deze rood dan is het tijd om op te laden.Door meerdere leds te plaatsen die geleidelijk verminderen,zou je beter overzicht krijgen van batterijverbruik.

De volgende knop is de Aan/uit knop, ernaast zit de Bluetooth koppelingen knop. Verder volgt de volume -+ knop en de doorspoel/ pauze knop waarmee je door een bepaald aantal keer te klikken bepaalde commando’s kan geven.
Verder kom je de knop tegen voor de stembediening en de knop om het stemmingslicht rond de speakers te veranderen.
De laatste 2 zijn de clear vocal en de enhanced bass knoppen die je aan of uit kan zetten om de geluidskwaliteit aan te passen.

Onderaan heb je dan het afdekcovertje die de aansluitingen verbergt.( voor een persoon zonder nagels zoals ik moeilijk te openen 😊)
Misschien kunnen ze iets meer uitholling onder het klepje aanbrengen waardoor het makkelijker te openen is.
http://i63.tinypic.com/zvtxdx.jpg Hieronder bevinden zich de usb-c aansluiting om op te laden.
De Port In vind ik wel een handige feature, want hierdoor kan je gelijk welk toestel met een kabeltje koppelen aan de speaker.Ook toestellen zonder Bluetooth dus.
Verder heb je nog een reset knopje en de knop om 2 PK5 toestellen aan elkaar te koppelen zodat je een soort van stereo effect creërt.

4: App
De bijhorende app is zeer duidelijk en makkelijk te installeren.Hiermee kan je je eigen playlist maken. De optie om met spotify te koppelen heb ik niet gevonden en is afwezig denk ik. Je kan de optie aanzetten om met 2 telefoons tegelijk te connecteren zodat je beide afwisselend muziek kan afspelen.Zo heeft iedereen inspraak 😊Verder kan je ook de verlichting instellen naar de sfeer op dat moment. De batterij status kan je hier ook zien, wat wel interessant is.

5: Bluetooth
De verbinding met de telefoons ging zeer vlot en simpel. De verbinding blijft goed in het huis.Rondom het huis is er wat storing, maar dit is dan ook meer dan de 10m die ze garanderen. Wanneer je de luidspreker en gsm binnen dezelfde ruimte houdt, is er zeker geen probleem en is de kwaliteit van de verbinding perfect. De PK5 beschikt over bluetooth versie 4.2 en kan overweg met formaten van hoge kwaliteit zoals AptX en AptX HD.

6: Geluid
De PK5 heeft 20 watt totaal vermogen. Ruim voldoende om een grotere ruimte te vullen met muziek aan goede kwaliteit. Ik heb met verschillende muziekstijlen getest en het geluid is prima, maar is zeker niet te vergelijken een high-end geluidssysteem. Dit wordt natuurlijk ook door niemand verwacht. Wat wel opvalt is dat het geluid vanuit 1 richting komt. Met de clear vocal en de enhanced bass knoppen kan je het geluid wat bij regelen. Standaard staan deze aan en persoonlijk vind ik dit de beste instelling. Het volume van deze toestellen is goed.Voldoende luid en de klank blijft goed zonder al te grote vervormingen.
Er zit een mooie bas in en geluid klinkt helder, niet afgevlakt zoals sommige luidsprekers klinken.

7: Batterij
De laadtijd bedraagt rond de 4 uur en met een volledig opgeladen toestel doe ik gemiddeld, met alle opties aan leds en bass aan, een goeie 9-12 uur. Ruim voldoende voor een gemiddeld feestje 😊

8: Belangrijkste kenmerken:
• Verlichting met meerdere kleuren
• X-Gripontwerp
• IPX5

9: Conclusie
De LG PK5 is een mooi product.De design kon iets beter, maar het toestel is fijn in het gebruik.
Het doet wat het moet doen en dat is in goeie kwaliteit muziek afspelen. Wil je een toestel om mee te nemen naar buiten met een degelijke batterijduur en die tegen een stootje kan en bovendien spatwaterdicht is, dan is dit toestel een aanrader. De verbinding met mijn telefoon ging zeer vlot en het toestel is gebruiksvriendelijk.
Wij hebben dit toestel gesponsord gekregen maar er is ondertussen al een 2de exemplaar onderweg naar hier want de zoon is jaloers :)
Dus wij vinden dit toestel prijs/kwaliteit dik in orde.

Heb jij ook een LG PK5?