LG PK5

Specificaties Mono-speaker met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

LG PK5 Review

EricVdM 13 april 2019, laatste update op 26 april 2019, 132 views

LG PK5

Zeker een hebbeding voor iedereen die van muziek houd. Luidspreker is zeer geschikt om buiten te gebruiken door zijn sterke en handige, waterdichte behuizing en als je van feesten houd met de familie of vrienden is dit het geschikte ding met de sfeervolle en ritmische led verlichting.

Pluspunten

• Goed verpakt
  • stevige behuizing
  • gemakkelijk te connecteren met jou smartphone
  • zuiver geluid door MERIDIAN
  • Enhanced bas zorgt voor volle Bass
  • Met clear vocal komt de zang zuiverder door
  • batterij besparing door dat het automatisch uitschakelt zonder connectie
  • meer dan 12 uur muziek voor je terug de batterij moet opladen

Minpunten

• batterij is niet opgeladen bij aankoop

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4
Als je van een tuinfeestje houd of gezellig op je terras vertoefd met muziek is dit jou hebbeding. Door het zuiver volle geluid en stevige bas kan je gemakkelijk een feestje bouwen en zet je zeker iedereen aan het dansen en vervolledigd het de sfeer met de ritmische sfeervolle led verlichting op de luidspreker.

Vochtig weer is ook geen probleem want hij is waterdicht en heeft een sterke behuizing en kan dus tegen een stootje. Je moet ook geen schrik hebben dat je zonder muziek valt want de batterij gaat meer dan 12 uur mee op normale volume.
De LG PK5 is heel gemakkelijk te koppelen aan jou smartphone door op de bluetooth knop te drukken op het toestel.
, verbreek je de koppeling dan zal het na een tijdje zelf afsluiten, dit bespaard je batterij energie.

- Stevige behuizing
- Gemakkelijk te verbinden met jou smartphone
- zuiver geluid met mooie volle bas
- meer dan 12 uur zonder terug de batterij te herladen
- met Enhanced bass maakt jou bas geluid nog voller
- met clear vocal word de nadruk meer op de zang gebracht
- batterij word bespaard door uit te schakelen na afkoppelen van jou smartphone
De behuizing
Deze bestaat uit metaal aanvoelend harde plastiek en kan zeker tegen een stootje, met zijn afmeting 220 x 129 x 119 mm is het niet te groot om mooi op te vallen en is toch toonbaar op een tafel met jou vrienden. De bedieningsknopjes bovenaan de LG PK5 Xboom Go zijn van aangenaam aanvoelend rubber en voldoende verlicht om in de donker deze te kunnen bedienen al heb je die niet veel nodig omdat je alles kan bedienen via jou smartphone of ander bluetooth apparaat zoals volume, ander nummer en bluetooth ontkoppelen.

Het handige van deze behuizing is dat het waterbestendig is (IPX5), is wel nuttig als je een feestje hebt en dat er ineens een regenbui komt opzetten.
Door de design is het ook gemakkelijk te verplaatsen en weegt bijna niets. LG PK5 Xboom Go heeft 2 handvatten en 2 poortjes maar je zou het gerust 4 handvatten kunnen noemen het enige verschil is dat de onderkant 4 zachte rubberen noppen heeft waardoor je geen schrik moet hebben dat je noch de LG PK5 Xboom Go noch de oppervlakte waar je het opzet kan beschadigen.
De luisprekers zijn goed beschermd door een metalen gaas waardoor ook de leds automatisch beschermd zijn.
Achteraan heb je een plastiek klepje waarachter de contacten zitten voor opladen (USB-C), een extra poort-in (aux in), reset knop en een dual koppeling knop).
Verbinden met jou smartphone

Over verbinden met jou toestel zoals smartphone of PC valt weinig te zeggen zo gemakkelijk gaat dit. Je drukt op de bluetooth knop van jou LG PK5 Xboom Go en gaat naar jou bluetooth instellingen van jou smartphone, tablet of PC en selecteer je "LG-PK5(F0) en je kan dan via een muziekapp muziek spelen.
Als je een Android toestel hebt kan je ook een app downloaden waar je jou LG PK5 Xboom Go kan bedienen via iPhone doe je gewoon alles via de muziekapp zelf.
Op een feestje kan je zelfs 2 smartphones of tablets koppelen aan 1 LG PK5 en zelfs voor nog grotere feestjes 2 LG PK5 Xboom Go koppelen aan jou smartphone, tablet enz.
Geluid
Deze LG PK5 Xboom Go heeft door het samenwerken met MERIDIAN een zeer mooi hoogwaardig geluid die je kan aanpassen via 2 knoppen, wens je meer bas in je muziek dan kan je gebruik maken van de "Enhanced Bass" knop en zo je eigen disco maken van jou tuinfeestje en blaast de Dual Action Bass jou bijna van je sokken. Heb je meer behoefte aan de zang van jou muziek en wil je luisteren naar rustige aangename sfeermuziek kan je de zang naar voor brengen met de "Clear vocal" knop of je kan de twee gebruiken om een heel gevarieerde sfeer te bouwen op jou tuinfeestje.
Batterij
Je kan de LG PK5 Xboom Go ook echt overal gebruiken, door de lange werkingsduur van de batterij garandeert het je een hele avond muziek tot zelfs in de vroege uurtjes, jou gasten kunnen langer dan 12 uur van de muziek luisteren, ik denk dat de batterij van jou smartphone sneller naar herladen schreeuwt dan jou LG PK5 Xboom Go.
Ik heb zelf het uitgeprobeerd want op de website garanderen ze 18 uur muziek, wel ik heb 's morgens het toestel opgezet en na 12 uur terug afgezet zonder dat ik moest herladen, de dag erna zonder herladen nog eens 5 uur naar muziek geluisterd voor het batterij lampje begon te pinken.
Als je in de zomer een volle dag in de zon wil vertoeven met muziek is dit de oplossing en ben je vergeten te herladen dan kan je er zelfs bijna 2 dagen van genieten. Ik moest mijn smartphone 2 keer herladen om de LG PK5 Xboom Go bij te houden.
Spreken tegen jou LG PK5 Xboom Go
Als je een smartphone, tablet of ander toestel dat spraak herkenning heeft dan word het maar eerst gemakkelijk.
Je kan niet alleen jou muziek harder of stiller zetten of naar het volgend nummer gaan maar je kan daadwerkelijk alle functies gebruiken die jou smartphone en andere toestellen in zijn mars heeft, heb je honger en wil je bijvoorbeeld iets bestellen vraag dan maar SIRI (iPhone) waar is de dichtstbijzijnde kebab zaak, maar ook alle andere functies die je normaal kan zoals een andere app starten als je een nieuws app hebt en je wil naar het nieuws luisteren of een radio app starten wanneer je wil overschakelen van jou muziek app naar een radio station en dit allemaal zonder maar iets aan te raken alleen met jou stem.

Ik ben zelf radio presentator op een regionale radio in België en ik ben dus heel veel met muziek bezig en stond verstomd van alles wat deze LG PK5 Xboom Go in zijn mars heeft, ik ga mij zeker nog een 2de aanschaffen om het grote aantal personen die in de zomer naar mijn feestjes komen en het maakt niet uit welke muziek ik laat horen is het nu Countrymuziek, house, hard rock, gewoon luistermuziek of gebruik ik de LG PK5 Xboom Go voor achtergrond muziek bij het zonnen in de tuin ik ben er zeker van dat deze LG PK5 Xboom Go het allemaal aan kan.
De prijs
Ik heb de LG PK5 Xboom Go op internet gevonden voor €137 (incl. verzendingskosten) maar als je wat zoekt vind je hem ook al aan minder dan €100 de laagste prijs was €77,78
Schuim het internet even af en je kan zeker een koopje doen met deze LG PK5 Xboom Go en volgend feestje zal totaal anders klinken.

Heb jij ook een LG PK5?