Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-Cu Review

InfinityG35 30 januari 2006, 609 views

Zalman VF700-Cu

Pluspunten

• Koelprestaties
  • Ramsinks
  • Stil op 5V
  • Stiller dan de ZM-80C HP met fan
  • Algemene kwaliteit
  • Ziet er super uit

Minpunten

• Fan alleen in kast regelbaar
  • Stof blijft graag hangen; lastig schoonmaken

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
De VF700CU LED heb ik gemonteerd op mijn Asus X800XT PE. Deze was voorzien van de standaardkoeler en werd met de fan op 100% 66C. Met de fan op dynamisch werd hij 80C.

De montage was een fluitje van een cent (zeker in vergelijking met de ZM-80CHP die ik ook in mijn bezit heb gehad). Goede instructies zowel op de website als in de bijgeleverde handleiding.

Met de Zalman gemonteerd, komt mijn kaart tot maximaal 50C met de fan op 100%.De geheugen modules waren eerst 54C Load, en nu nog maar 45C. Zeer nette waarden dus.

Met de fan op 5V heb ik eigenlijk nog niet getest, maar ik denk dat dat zo 5-7 graad zal uitmaken.

Kortom zeer goede prestaties, boven mijn verwachting als ik eerlijk mag zijn (16 graden op de GPU is niet niks :))

Heb jij ook een Zalman VF700-Cu?