Gigabyte Z390 M Gaming

Specificaties Socket 1151 • Micro-ATX • Intel Z390 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Z390 M Gaming Review

ffonteijn 3 januari 2019, laatste update op 3 januari 2019, 225 views Product gekocht

Gigabyte Z390 M Gaming

De Gigabyte Z390 M Gaming is een robuust moederbord. Je voelt dat hij degelijk gebouwd is.

Pluspunten

• Gaaf uiterlijk
  • Erg robuust gebouwd
  • Eenvoudig XMP profielen geheugen instellen
  • On board verlichting (LED) als je het leuk vindt
  • USB-C

Minpunten

• Geen onboard wifi
  • Geen onboard Bluetooth
  • Niet alles snel te vinden in BIOS

Layout Score: 4

Aansluitingen
Alle aansluitingen, welke ik gebruikt heb, zitten strak op het moederbord en zijn erg degelijk.
USB-C zit er ook op, wat op steeds meer hardware te zien is.

LED
Bij het opstarten van het moederbord branden er subtiel wat LED lampjes. Het is geen grote disco. Wellicht dat dit wel in te stellen is via 1 van de apps van Gigabyte zelf.
Zelf heb ik via de bios de LED verlichting uitgezet, omdat mijn moederboerd in een gesloten kast zit.

XMP profielen geheugen
Via de bios was het eenvoudig om de XMP profiel te selecteren en mijn geheugen optimaal te benutten. Zelf ben ik voor Corsair DD4 2666 MHZ geheugen gegaan. Native draait dit op dit moederbord op 2133 mhz, maar door een profiel in het bios eenvoudig te selecteren worden de chips automatisch herkend en komen op 2666 mhz.

M.2
Het moederbord bezit over 2 M.2 aansluitingen, deze heb ik nog niet gebruikt.

Sensoren / fans
Het moederbord bevat 5 warmte sensoren en deze kun je via de bios allemaal in de gaten houden en afstellen op de fans.
Het afstellen van de fans kan trouwens volledig manueel, maar Gigabyte biedt via de bios ook voldoende opties om automatisch je onderdelen op de juiste temperatuur te houden.

Sata kabels
Wat ik erg fijn vond is dat bij de levering 2 sata kabels zaten.

Wifi en bluetooth
Het is wel jammer dat voor een dergelijk geprijsd product niet wifi en bluetooth erop zitten. Echter biedt dit moederbord wel de mogelijkheid om dit netjes in te bouwen.

Heb jij ook een Gigabyte Z390 M Gaming?