Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

Pykow 7 april 2010, laatste update op 7 april 2010, 918 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Pluspunten

• Goedkoop
  • langdurig gebruik
  • mooi geluid met Bass

Minpunten

• de stofkussentjes kunnen snel verslijten.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Een headset is belangrijk als je goed wilt game in team verband.
Het is een geweldige gaming headset, die ik al 1,5 jaar gebruik zonder problemen.

Geluid
De headset ondersteund 5.1, dit betekend niet dat de headset 5 kleine speakers bevat en 1 subwoofer. maar de kwaliteit van het geluid is vergelijkbaar met 5.1. Of misschien beter gezegd, het is een virtuele 5.1 sound headset. Het geluid is helder, zodat je echt alles kunt horen wat er gebeurd.

lay-out
Het is misschien niet de mooiste headset, maar hij zit heel fijn op je hoofd. Zelfs na 3 uur gamen heb je geen last van rode oren of wat dan ook. er zijn stofkussentjes aanwezig die goed omsluiten om je oren en ook eentje boven op je hoofd. Hierdoor kan je de headset lang ophouden.

Microfoon
Je bent goed verstaanbaar door de microfoon, wat heel erg belangrijk is.
Als je de headset wilt aansluiten met een USB convertor er tussen, dan moet je er voor zorgen. dat je microfoon volume heel laag komt te staan. Doe je dit niet, dan krijg je last van ruis of maak je andere mensen doof. Daarnaast kan je de microfoon ook los maken van de headset.

Na 1 jaar intensief gebruik
Ik gebruik mijn headset nu al 1,5 jaar en helaas merk je dat wel. Het begint allemaal flexibeler te worden en de stofkussentjes zijn zwakker dan voorheen. Ondanks alles blijf hij wel goed werken en zit hij nog wel goed op je hoofd.

Eind oordeel
Een goede en goedkope gameing headset die ik iedereen aanraad.
Jammer dat het product minder stevig aanvoelt na 1,5 jaar gebruik.

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?