Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce Review
Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce
Eerder deze kaart gekocht omdat Hardware.info zei dat de kaart de stilste 2070 was. De kaart bleek echter een totale ramp qua geluidsproductie: het heeft enorm last van zogeheten fan-throttling, zoals te horen is op deze YouTube-video: https://www.youtube.com/watch?v=30aR3QGxChI
En dat komt overal bovenuit. Bovendien wordt de kaart ook erg heet.
Pluspunten
Relatief goed geprijsd (maar dat is de MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G net zo goed)
Minpunten
Fan-throttling van idle naar load en vice versa (Gigabyte neemt de naam 'WindForce' wel erg letterlijk) Fans gaan aan en fan-throttling onder normaal destop-gebruik (nooit gehad met MSI GeForce-kaarten) Brakke Gigabyte AORUS software die fans niet onder controle krijgt Wordt bijna 60 graden onder normaal desktop-gebruik (MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 12 graden koeler)
Eindoordeel
Heb jij ook een Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!