Tweakers zegt: 8,5

Logitech G933 Zwart

Specificaties Draadloos RF met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Logitech G933 Zwart Review

stormchump 12 november 2018, 278 views Product gekocht

Logitech G933 Zwart

In het begin een erg fijne headset die goed op je hoofd zit. De geluidskwaliteit vind ik erg goed, echter is de constructie niet in orde. Lijkt ook wat storingsgevoelig. Ik heb nu twee van deze headsets gehad die beide structurele problemen hebben. Helaas niet aan te raden.

Pluspunten

• Valt erg goed over de oren en zit dus, ondanks het gewicht, erg comfortabel
  • Mooi geluid

Minpunten

• Constructie is slecht.
  • Lijkt storingsgevoelig
  • Duur

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Ik maak nu al ruim een jaar gebruik van een Logitech G933 headset. Voorheen had ik een Logitech G230 headset die helaas structureel kapot is gegaan en lang met een tape spalk gediend heeft. Ik heb destijds gekozen om te upgraden naar de G933 omdat deze de zelfde pasvorm heeft voor de oren, die mij altijd heel goed bevallen is. In het begin was ik ook erg tevreden met mijn aankoop en ben deze enthousiast gaan gebruiken.

Na een tijdje viel het mij op dat de scharnieren van de headset nogal veel kraakte bij (bijvoorbeeld) eten met de headset op. Hierdoor was het voor de mensen aan de andere kant van de lijn nogal duidelijk dat er iets genuttigd werd. Het was overigens echt het kraken en knarsen wat de microfoon activeert, omdat ik deze zo ingesteld had dat deze mijn "eet geluid" normaal gesproken niet op pikt. Het kraken is echter zo luid dat de microfoon direct activeert. Ook kreeg de headset kuren met betrekking tot storing en dergelijke, waarbij de software (Logitech Gaming software) steeds crashte waardoor de 7.1 functionaliteit weg viel of de headset in zijn geheel disconnect. Het programma opnieuw geïnstalleerd en dit hielp niet. Na een half jaar toch maar besloten om terug te gaan naar de winkel met de headset. Daar is deze defect bevonden en gelukkig snel omgeruild voor een nieuwe.

Na het in gebruik nemen van de nieuwe headset leken alle voorgaande problemen verholpen te zijn. We zijn nu een paar maanden verder, en ook deze headset begint de zelfde problemen te vertonen als zijn voorganger. Ik ben bang dat de krakende scharnieren een terugkomend probleem zal blijven en dat ook andere mensen hier last van zullen hebben. Nu komt het ook (soms) voor dat het geluid in zijn geheel weg valt en er alleen nog static te horen is, en dat de headset zichzelf vervolgens opnieuw opstart na een paar seconden.

De nieuwe headset lijkt ook een minder goed draadloos bereik te hebben dan zijn voorganger. Deze headset houd het niet vol als ik naar een andere verdieping ga en moet constant reconnecten. De voorganger daarentegen had hier veel minder problemen mee. Ik kan dus ook niks zeggen over het bereik van de headset, omdat dit flink lijkt te verschillen per headset. Ik kan hoogstens zeggen dat je van de PC weg kan lopen, maar dat je zelf even moet kijken hoe ver je kan. Dus erg onbetrouwbaar.

Ik heb veel plezier gehad van de headset, echter niet lang genoeg om het prijskaartje te verantwoorden. Twee headsets die zeker weten uit verschillende batches komen geven beide irritante problemen binnen een half jaar. Hij ziet er goed uit en zit goed op de oren. Helaas zal deze headset, nu ik nog garantie heb, ruimte moeten gaan maken voor een andere. Ik hoop dan ook dat de winkel de headset wil omruilen voor een ander model van een ander merk, zodat ik deze problemen hopelijk niet meer zal hebben.

Ik kan het dan ook helaas niet aanraden om deze headset aan te schaffen.

Heb jij ook een Logitech G933 Zwart?

Vraag & Aanbod