Thermaltake Blue Orb II Review

Shinto816 18 januari 2006, 409 views

Thermaltake Blue Orb II

Pluspunten

• Koelprestaties
  • Installatiegemak
  • Vormgeving

Minpunten

• Vooral gezien de prijs: Geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Koelvermogen
Zeer goed, ik ben er erg tevreden mee. Ik bezit een AMD Athlon 3200+ Venice die op 2100MHZ draait. Ik houd de processor zeer koel. Normaal is de processor rond de 26 graden, als ik Cool 'nd Quiet van MSI aanzet word hij maximaal 29 graden en is de koeler niet meer te horen. In stressed word hij maximaal 40 graden.

Geluidsproductie (max.)
Bijna onhoorbaar, je moet wel erg mierenneuken wil je bij deze koeler drammen over de geluidsproductie

Geluidsproductie (min.)
Onhoorbaar.

Compatibiliteit
Ik heb geen problemen ondervonden bij het monteren, het ging allemaal erg makkelijk!

Ik heb er 27,- euro voor betaald bij azerty, en als je kijkt naar mijn beoordeling is dat héél redelijk voor deze processor koeler!

Als laatste nog even een pluspuntje voor de vormgeving, hij is blauw en heeft een blauwe led, ziet er erg tof uit!

Heb jij ook een Thermaltake Blue Orb II?

weet je, ik vind die koelprestaties van je nog tegenvallen. Ik heb een socket 754 sempron64 2800+ (volgens verschillende programma's met venice core, maar dan met 256 KB cache ipv. 512 KB) en die is idle 27 graden....als de koeler niet draait! Dus dan koelt die passief! En dat terwijl die CPU 50% overclocked is en dus ipv. op 1600 MHz op 2400 MHz loopt. En nee dat heeft niet met C&C te maken, dat ondersteunt die processor niet eens. Laat je de koeler op een laag toerental draaien (~1000 rpm ofzo) dan word de CPU nauwelijks meer dan een graad of 4-5 warmer dan kamertemperatuur (idle, 50% overclocked)

Dit alles in een goedkope kast met de standaard 2x 80mm intake en 1x 120mm outtake fans, die ondanks hun (te) lage prijs onhoorbaar zijn, en dus niet al te veel lucht verplaatsen.

Een absolute aanrader zou ik dus zeggen!