Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

rvandenbrinkNewbie 17 januari 2006, 533 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • betrouwbare connectie
  • eenvoudig configureerbaar
  • goed bereik
  • degelijk apparaat

Minpunten

• slechte helpdesk als je tegen problemen aanloopt
  • soms stekker eruit noodzakelijk om verbinding weer stabiel te
  • krijgen

Beheerbaarheid Score: 4
Ik heb deze router nu sinds 2 jaar ongeveer.
Zeer degelijk apparaat.
Bereik is altijd zeer goed geweest, getest tot circa 20 meter met muur ertussen.
Beetje lastige installatie maar eenmaal aan de praat werkt dit apparaat prima.
Firmware upgrades zijn prima, de laatste (4.20.8) lost problemen op met het downloaden van grote bestanden (+400 mb) en ondersteunbt WPA2.
Zeker aan te raden om firmware te upgraden.

Router is makkelijk configureerbaar via de web interface.
Draadloze snelheid is goed ook in gebruik met WPA beveiliging.

Heel soms wel noodzakelijk om stekker eruit te halen, 30 seconden wachten en stekker erin weer insteken zodat verbinding weer stabiel is.

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Ik heb juist zeer goeie ervaringen met de helpdesk van Linksys. Zonder te vragen naar een aankoopbewijs of zo, kon ik via de site van Linksys life met een techneut chatten.

Later nog een mailtje gehad waarin ze zeiden niks meer van me gehoord te hebben en dat daarom de zaak als gesloten werd beschouwd, heel netjes allemaal.