Specificaties 2,9" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 5530 XpressMusic Zwart Review

eclipx 30 maart 2010, laatste update op 30 maart 2010, 391 views

Nokia 5530 XpressMusic Zwart

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • WiFi
  • Design
  • Werkt snel (met standaard theme & effecten uit)
  • Camera.. ookal is het 3.2, vind het toch mooie fotos

Minpunten

• Bouwkaliteit
  • Achterkant is zo dun
  • Soms loopt hij vast, maar dit ligt aan Symbian, niet aan Nokia, denk ik
  • Ik moet toch wel elke dag mijn gsm herladen

Ik heb de 5530 nu al ongeveer sinds december, en ik ben er wel tevreden mee.
Enige nadelen zijn wel:
dat usb kabeltje is veel te kort, en data overzetten gaat enorm traag, ookal is het USB2.0. Heb daarvoor een micro-sd lezer gekocht, en hierop gaat het sneller.

Ook een nadeel is, als ik al men mp3s met correcte ID3tags en albumart op mijn gsm wil zetten, dus een paar honderd.. moet ik altijd mijn bibliotheek vernieuwen.. en dat kan wel een paar minuten duren.. ook, geeft hij de album art niet weer van mp3 bestanden, wel... als ik ze omzet naar AAC, dan toont hij ze wel.
Soms al eens last gehad van freezes, m.a.w. heel de boel loopt soms een vast. Maar dit gebeurd zelden... heb via de nokia ovi store en via internet, tal van programma's (.SIS) geinstalleerd, ma als je er teveel opzet, begint hij traag te werken.. gelukkig kan je met Nokia PC Suite een backup nemen, de gsm resetten, en alles terugzetten...
Ook een nadeel is, dat Nokia, eigenlijk Mac niet echt support. Dus PC Suite is er niet, en ik moet telkens op een windows laptop als ik bv een backup wil nemen..., backups nemen gaat niet met een mac... wel synchroniseren met iCal, Adresbroek, iPhoto & iTunes..
Wat ik ook irritant vind, is dat de achterkant echt enorm dun is, ik vraag me af hoe deze gsm er zal uitzien binnen een paar jaar....
Geluidskwaliteit is zeer goed.. meegeleverde in-ear earbuds zijn ook heel goed maar ben deze kwijtgespeeld, en heb er nu gekocht van KOSS/Keb24 (aanrader)

ENja, voor ik het vergeet, ik heb kort nadat ik deze gsm gekocht, ook een Nokia BH-214 bluetooth headset gekocht.. dus draadloze oortjes.. ik ben hier totaal niet tevreden van, soms verbind hij gewoon niet.. en de battery op gsm & die bluetooth module is op is MINDER DAN 6 UUR!!!! En ook vind ik het eigenlijk absurd en raar, als er iemand belt, ik sta te praten naar niemand (in andermans ogen), dus wou die module terugbrengen naar de Saturn, maar wouden ze niet doen...! Daarom dat ik nu gewone in-ear earbuds heb.

Wat ik eigenlijk ook een nadeel vind, is dat als je deze gsm nieuw hebt, en je nog niet veel kennis hebt van de software die erop draait.. en je bv wil internetn, email, of facebook'n.. hij automatisch verbind met WAP, zonder dat je dit weet.. met als gevolg, als je een Pay&Go kaart hebt, deze op is in minder dan een uur... Dus ga zeker naar Instellingen - Verbindingsbeheer, en verwijder die WAP/live! instellingen... en maak een nieuwe verbinding met je eigen WLAN, en zet die op standaard.

Wat ik ook, niet versta, dat dit een hi-tech touchscreen is, en dat een simpele stopwatch er niet eens opzit!!! Die moet je nog eens apart downloaden via de ovi store!

Voor de rest ben ik er tevreden mee.. ja echt!

Paar pluspunten t.o.v. Iphone:
Er zit FM RADIO op
je kan meerdere programma's tegelijk draaien
er zit flash in
en nog meer..

Heb jij ook een Nokia 5530 XpressMusic Zwart?