Creative Gigaworks S750 Review

EJ-R 15 januari 2006, laatste update op 15 januari 2006, 1.621 views

Creative Gigaworks S750

Pluspunten

• geen plop geluiden meer
  • diepere mooiere bas (tov: Logitech Z-5500 digital)
  • goede bevestiging voor muur of desktop
  • Compleet

Minpunten

• Prijs kan voor menig computer gebruiker als negatief beschouwd worden. Echter haal je hier wel een super set voor in huis
  • lengte van de speaker kabels (iets aan de korte kant)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
wow! was wel het eerste wat ik zei toen ik de doos openmaakt. Een enorme doos, en een behoorlijk gewicht. Dat voorspelde enorm veel goeds.

Na een tweedehands Logitech set gehad te hebben (Z-5500 Digital 5.1) met het bekende plop fenomeen, was ik toe aan iets nieuws. Na een stapel beoordelingen te hebben gelezen op site van diverse shops, kwam ik tot deze set.

Gelijk een nadeel van de set is de aanschafprijs. Maar dit vergeet je direct als je de set aangesloten hebt. Na wat afstellen van de meegeleverde besturingsunit was het helemaal perfect. In vergelijking op de Logitech set (welke ook THX certificatie heeft) heeft de Creative een mooiere bas, en zeker diepere bas. De midden en hoge tonen zijn niets om op aan te merken. Deze klinken bij beide setjes vrijwel gelijk.

Levering van de set:
-Compleet, eigenlijk alles wat je nodig zou kunnen hebben zit er bij
-Leuke afstandsbediening voor de stapel met AB's
-3x 3meter, 2x 5meter, 2x 7meter speaker snoer.
-zelfs pluggen voor de muur (voor muurbevestiging)

Enige wat nu nog aan vervanging toe is het geluidskaartje van mijn pc. (nforce 4 onboard sound). Hier ga ik waarschijn voor de X-Fi Elite Pro (aangezien dit een van de weinige THX gecertificeerde geluidskaarten is).

Mocht iemand een keer willen komen luisteren... Neem maar contact met me op.

• AMD Athlon 64 X2 3800+
  • Asus A8N5X (S939)
  • 4x 512mb DDR400
  • Nvidia 6800 Ultra
  • Fujitsu-Siemens 19" widescreen TFT
  • 4x 250GB Maxtor Diamond max 10

Heb jij ook een Creative Gigaworks S750?

jesus raak je niet verschrikt in die draden daar beneden :+

waar heb je hem mee gebruikt? met die laptop ? (ik betwijfel of die pc daar rechtonder in de hoek het doet ;) )

Die x-fi moet je cker halen wil je egt de power uit deze set halen
:o die kabels vallen wel mee... Inmiddels zijn er diverse aanpassingen gedaan: kabel goot onder mijn bureau gemaakt + 24 stopcontacten der bij :+

Verder heb ik de X-Fi kaart gekocht: SUPER! heb em alleen nog niet met films getest... muziek is verder helemaal prima! :*)
Ik heb deze speakerset ook (al 2 jaar nu!!) Ben er zeer tevreden mee en het is naar mijn mening inderdaad nog steeds de beste pc-speakerset. }>
Vraagje: Zijn de draden voor de satalieten allemaal langgenoeg? Hoelang zijn deze? Als ze te kort zijn kun je ze dan verlengen zonder kwaliteitsverlies?
Draden zijn (zoals ook in de tekst staat)
-3x 3meter (voor de front speakers)
-2x 5meter (voor de side speakers)
-2x 7meter (voor de rear speakers)

Ik heb zelf net verlengkabels gekocht om de side & rear kabels te verlengen (zo kan ik de kabels uit het zicht afwerken...)
Nee hoor, er gaan maar 14 kabels naar de subwoofer toe, dus dat valt wel mee :z .

'k heb deze set zelf ook. Is inderdaad wel mooi, al moet ik alles nog calibreren en goed neerzetten/ophangen.

Inderdaad, gewoon een X-Fi halen, trouwens, een Elite Pro voegt eigenlijk niks toe aan audiokwaliteit t.o.v. een standaard X-Fi, alleen een iets hogere SNR (116 ipv 113). Zelf heb ik de X-Fi Fatal1ty met deze set.