Alfa Network Wifi-Camp PRO 2 Review

magro-serviceNewbie 9 augustus 2018, 404 views Product gekocht

Alfa Network Wifi-Camp PRO 2

R36A is niet beter of slechter dan R36. Uiterlijk geen verschil tussen "uitgeklede" versie en full-versie R36

Pluspunten

• goed wifi-signaal
  • kan ook gevoed worden met PoE
  • duidelijke LED-signalering
  • stabieler dan de R36

Minpunten

• minder hotspots en zwakker
  • storende software
  • geen uiterlijk verschil tussen uitgeklede en full-R36A

Beheerbaarheid Score: 3
Ik importeer en verkoop de Alfa-producten al vele jaren.
Ik heb hier e.e.a. gelezen over de ervaringen met het nieuwste product: R36A
De R36 was inderdaad veel soepeler te bedienen met daarbij veel instelmogelijkheden. Dat is er bij de R36A uitgehaald.
Mijn ervaring is het volgende:
- de ontvangst van hotspots met de aangesloten Tube-U is bij de R36A veel minde r dan bij de R36. Je ziet dus minder stations en wat je ontvangt is zwakker.
- ik heb ook de R36A-stand-alone. Die heeft net zoveel geheugen (64Mb) aan boord als de "uitgeklede" R36A uit het CamperProPakket.
- de stand-alone R36A heeft de keuze te werken met de Tube-U (USB) en de 4G Tube-U of direct achter een hub.
- ik heb de R36A stand-alone getest met de 4G Tube-U en dat werkt simpel en perfect. Dat kan dus met de CamperProPakket-versie niet.
- het wifi-bereik, gegenereerd door de R36A, is veel groter dan dat van de R36.
Omdat, de naam zegt het al, de CamperProPakket veel door camperaars wordt gebruikt, is het zeer belangrijk om veel en verafgelegen hotspots te kunnen ontvangen, waarmee een internetverbinding kan worden opgezet.
Ik blijf de R36 (niet meer leverbaar) voorlopig nog gebruiken.

Heb jij ook een Alfa Network Wifi-Camp PRO 2?