Arctic Silencer 64 Ultra TC Review

Masterlans 10 januari 2006, 504 views

Arctic Silencer 64 Ultra TC

Pluspunten

• prijs
  • geluidsniveau idle
  • montagegemak

Minpunten

• koelt maar iets beter dan de AMD-koeler

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Een paar maanden geleden mijn pc en behuizing flink uitgebreid en meteen een fancontroller erin gezet, in combinatie met de nieuwe (stillere) voeding, stillere casefans en GPU-fan een forse afname van het geluidsniveau. Daardoor hoorde ik opeens de originele AMD-koeler behoorlijk boven de rest uit.
Deze koeler werd me aangeraden door een vriend van me, en terecht, hij koelt idle best aardig (AMD 3200+ processor @ 2.4 GHz) met een idle temp van 38 graden (zou best lager kunnen, maar nu is ie wel lekker stil tijdens het huiswerk ;) ), maar stressed neemt de temp niet heel veel toe tot bij mij na enkele uren HL2/Doom3/COD2 spelen ongeveer 49 graden.
De prijs is fantastisch voor zo'n product, vooral als je bedenkt dat alles in de verpakking zit, ook een bijpassende backplate voor de mensen die er een nodig hebben.
Montage was een eitje, was volledig compatibel met de AMD socket en zat er snel op, alleen iets meer kracht nodig om het tweede lipje te bevestigen dan ik gewend was van de AMD-koelers die ik geïnstalleerd heb.
Ongetwijfeld niet de beste koeler die er is, maar voor dit geld absoluut goede prestaties.

Heb jij ook een Arctic Silencer 64 Ultra TC?

Even lichtelijk offtopic, maar waarom heb je voor het minimale prijsverschil niet gekozen voor de Freezer 64 Pro? Koelt een stuk beter...

Verder inhoudelijk wel ok review, misschien leuk om als plaatje een grafiekje van het oude en nieuwe temperatuur verloop te posten..