Sennheiser PC 166 USB Review

Spinner 17 augustus 2012, 1.511 views

Sennheiser PC 166 USB

Pluspunten

• Zacht voor de oren, geweldige geluidsweergave en opname, licht en USB.

Minpunten

• Vaste draad aan headset ipv losse plug.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Na een tijd een Creative set te hebben gebruikt welke pijnlijke oren veroorzaakte (bijvoorbeeld de HS-390) gezocht naar een betere oplossing. Toendertijd een belabberde onboard sounddevice en ik wilde iets beters.

De Sennheiser PC166 USB kent een inline sound device, plug en play, inpluggen, windows XP herkent hem probleemloos zonder software installaties en werken.

Algemeen : Prachtige headset, licht als een veertje en ook 4 uur hardcore game is geen probleem. Misschien is hij zelfs te licht, aangezien ik wel eens weg loop om een bak koffie te gaan halen en vergeet dat ik 'm op heb.
Voice chat is een wereld van verschil, na veel pushen van mijn kant hebben verschillende game maatjes er ook 1 gekocht en meteen waren alle TeamSpeak problemen de wereld uit :)

Jammer van het vaste draadje aan de headset in plaats van een plugje, dit is het enige waar ik de headset op stuk zie gaan, gezien het 'vergeten op te hebben van de set' en weg lopen.
Last but not least, gaat dit ding morgen stuk, heb ik overmorgen een nieuwe, zelfde type.

...

Inmiddels een tweede in gebruik.
De eerste is overigens niet defect, maar na 4 jaar intensief gebruik niet meer prettig.
De kussentjes zijn niet makkelijk schoon te maken en niet vervangbaar.

Heb jij ook een Sennheiser PC 166 USB?

Mocht je meer punten willen voor je review denk dan aan het volgende:

- Waarom veroorzaakte de Creative pijnlijke oren (de vorm, of het geluid)
- Heb je nu nog steeds een belabberde sound-device?
- De aankoop
- Wat deed jou voor deze Sennheiser kiezen? (had je bijv. reviews gelezen)
- Wat zit er in de verpakking?
- De installatie (plug en play, maar misschien zat er software bij wat je geprobeerd hebt)
- Waarom is USB een voordeel t.o.v. de standaard plugjes?
- Waarom is een draad nu een nadeel? Je wist van tevoren dat die bedraad was en je vorige was dat ook

En misschien wat plaatjes van het geval. Nu is het veel te kort door de bocht, we lezen dat je er blij mee bent, maar verder weten we eigenlijk nog helemaal niets.
Volgens mij vind hij "bedraad" geen probleem, maar is hij niet zo blij met de vaste verbinding van dat draad aan de koptelefoon.
Late reactie, inderdaad zoals Blissard aangeeft, die draad is niet erg, maar het is een punt waarop hij stuk kan gaan.
De HD485, ja een headphone van een heel ander klassement, heeft een draad met plug.
Gaat die draad stuk, koop je een nieuwe.

De pijnlijke oren werden veroorzaakt door een 'behind the head' band.
Zo'n set 'klemt' zich vast op je hoofd net boven je oren, na lange tijd gebruiken gaat dat echt zeer doen.