BenQ DV3750 Review

danschaa 4 januari 2006, 340 views

BenQ DV3750

Pluspunten

• Resolutie
  • zwartwaarden
  • beeldverbeteringschip
  • geen smearing
  • vormgeving afstandsbediening

Minpunten

• kleurinstellingen af-fabriek (maar helemaal te corrigeren).
  • Vormgeving kast
  • TV als PC-monitor levert niet maximale resolutie

Een echte native HDTV: 1920x1080 lijnen. En daar zijn er niet veel van. Ook echt een LCD TV van de nieuwe generatie. Ongelovelijk hoe weinig sneeuw (eigenlijk helemaal niet) er uit mijn belabberde UPC-kabelsignaal tevoorschijn komt. Ik dacht over te moeten op digitale TV, maar dat is helemaal niet nodig. Geen smeer-effect en ook geen 'netje' over het beeld zoals je vaak ziet bij bijvoorbeeld Sharp. Zwartwaarden zijn erg goed. Kleurinstellingen af-fabriek naar mijn zin veel en veel te warm, maar je kan alles perfect naar je hand zetten; neem hier even goed de tijd voor. Als PC-monitor niet de meest logische keus want als ik mijn hoge-resolutie dell laptop (1920x1280) aankoppel verandert de BenQ mijn scherminstellingen naar 1280x1020. Hoger lukt niet, lijkt het en dat is vreemd. De afstandsbediening is erg logisch ingedeeld en fraai vormgegeven. Bovendien erg krachtig zodat je niet perse op de TV hoeft te mikken (4 meter afstand). Ook de menu's zijn erg logisch en gebruiksvriendelijk. De vormgeving van de kast is een beetje cheap (lijkt aluminium maar is plastic). Ook de erg brede randen aan de zijkanten zijn niet echt mooi. Maar technisch echt niet te kloppen deze TV; zeker niet gezien de prijs.

Heb jij ook een BenQ DV3750?

Je kan, indien je laptop dat ondersteund, ook kiezen voor 720p of 1080i als output via DVI

Dit geeft een subliem beeld bij hd films van zowel 1080i (1080i output) als 1080p en 720p (720p output)