Steelseries Siberia V2 Wit Review

Laeh 3 februari 2011, 2.406 views

Steelseries Siberia V2 Wit

Pluspunten

• Comfort
  • Geluidskwaliteit
  • Design

Minpunten

• Warme oren
  • Memory foam raakt op

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Na een lange tijd mijn Ipod oordopjes gebruikt te hebben voor het gamen vond ik het maar eens tijd om een nieuwe headset aan te schaffen, al snel viel mijn oog op de Siberia V2, Mooi design, alle reviews die ik op het internet kon vinden waren positief over vrijwel alles van de Siberia V2.

Geluidskwaliteit

Ik was zwaar verrast door de superkwaliteit van het geluid, ik had verwacht dat het wel een beetje beter was dan mijn Iphone oortjes, maar dat het zoveel zou schelen had ik nou ook niet verwacht. Het geluid klinkt veel dieper, en alle tonen kwam er er beter uit. Er zat meer 'gevoel' in. Ook al stond in veel reviews dat de Siberia V2 bij muziek slechter zou presteren, ik vond het ge-wel-dig :P.

Comfort

Mijn Iphone oortjes gingen na ongeveer een uurtje al vervelend zitten en te knellen, daarom wisselde ik ze al snel om met mijn cheap-ass speakertjes van Labtec (15 euro, 3 jaar oud :P). Het enige nadeel is dat je oren wel een beetje warm worden na een tijdje te gamen of muziek luisteren.

Design

Een andere reden om deze headset te kopen was het design, het wit ziet er echt super strak uit, en de twee beugels over je hoofd zien er wel een beetje appart uit, maar je ziet ze zelf toch niet ;). ook de zwarte grills voor de speakers aan de buitenkant zien er naar mij idee zeker wel mooi uit. dat je de microfoon in en uit de headset kan trekken/duwen is ook een heel erg groot voordeel, al hoef je de mic er niet eens uit te trekken wil je dat je duidelijk hoorbaar.

Na de headset enige tijd gebruikt te hebben hier het vervolg:

Bouwkwaliteit

Structureel zit de Steelseries Siberia V2 geweldig in elkaar, na meer als een half jaar de headset te gebruiken (redelijk onvoorzichtig) is hij nog steeds niet kapot, ik had verwacht dat de beugels die over het hoofd gaan sneller zou verbuigen, of zelfs breken, aangezien ik hiervoor ook al eens een Trust headset heb gehad, die na 2 weken het leven lied. maar hij doet het nog steeds perfect. Al begint hij wel een beetje te piepen bij het opzetten.

Uiterlijk

Het uiterlijk is er niet op vooruit gegaan na veelvuldig gebruik, de kabel is een beetje gaan verkleuren en is nu creme kleurig geworden, de beugels zijn licht verkleurd richting grijs. maar de hard plastic delen zijn kraakhelder gebleven, daar valt niets op aan te merken. Wel zijn er een paar haarscheurtjes in gekomen, maar dat valt niet aan de fabrikant te verwijten, ik laat nog wel eens af en toe wat van mijn bureau vallen.

Comfort vervolgd

Het comfort is er wel een beetje op achteruit gegaan na verloop van tijd, de memory foam in de oorkappen is een beetje opgeraakt, dus nu zit de koptelefoon minder zacht op mijn hoofd, het is niet storend maar wel een tikje minder comfortabel, maar desalniettemin ben ik nog steeds erg te spreken over het comfort. Ik draag hem nog altijd met veel plezier, en dat zal ook nog een lange tijd zo blijven.

Heb jij ook een Steelseries Siberia V2 Wit?

Ik heb hem ook en hij is echt super! Bang for bucks foks :)
Ik heb deze headset nu bijna een jaar en ben nog steeds erg tevreden, geluid is super, draagcomfort is hoog, en bouwkwaliteit is robuust. Ben zelfs een paar avondjes uit geweest met dat ding om m'n nek en hij leeft nog, dat is een hele prestatie voor een headset :7 Oh ja, hij ziet er inderdaad zeer tof uit. Ik overweeg nog de rooie versie in huis te halen. Gewoon. Omdat het kan.

[Reactie gewijzigd door Singular1ty op 4 februari 2011 00:55]

Hebdezelfde en creative fatal1ty. Ik gebruik de creative omdat ik het geluid beter vind
Warme oren zal voor mij een positieve eigenschap zijn, want ik zit hier vaak met ijskoude oren hahaha!

Ik ga deze headset overigens binnenkort ook aanschaffen.