Quake Champions, PC Review

Rotiart 6 juni 2018, laatste update op 6 juni 2018, 92 views Product gekregen

Quake Champions, PC

Pluspunten

• Fanatiekelingen van shooters aanwezig
  • Loot boxes

Minpunten

• Vanaf 0 naar game kost zo'n 30 minuten
  • Loot boxes
  • Ingame credits (Platinum)
  • Pay to win
  • Hoog skill niveau

Gameplay Score: 3
Beeld Score: 2
Geluid Score: 4
Besturing Score: 3
Stabiliteit Score: 1
Ik heb vroeger met Quake 1 en 2 meerdere toetsenborden kapot gespeeld, toen nog over de coax kabel (10BASE2 volgens mij) en meerdere computers die wij in elkaar hadden gezet van oude onderdelen van de sloop.

Ongeveer 30 minuten nadat ik het spel had opgestart kon in een game in gaan en heb dan ook daadwerkelijk 1 hele game gespeeld waarna ik mijn harde schijf weer wat ruimte heb gegund door het spel te verwijderen.

Je begint met een partij logo's en bedrijven die hebben meegewerkt, je kan dit uiteraard niet skippen dus zorg dat je nog geen drinken hebt gehaald. Daarna moet je een account aanmaken, wat een logische stap is, maar het kost nogmaals veel tijd. Als je dat allemaal eeeeeeeeenmaal gedaan hebt kan je nog jezelf afvragen of je epilepsie hebt, je speakers niet toevallig nog knoert hard stonden en je muisvinger nog even stretchten want nu begint het "Lootfest" je hebt zo'n 8 boxes en kisten en premium gold mega super boxes om doorheen te klikken. Daarna ben je zo in de war dat je op willekeurige knoppen begint te drukken en voor je het weet staat je team al 4/0 achter omdat jij nog half in je loading screen zit en zelfs met een GTX1080ti, I7-6700K, 32GB DDR4-2133mhz ram, spel op je SSD (850 EVO) en een 200Mbit/s internet verbinding aan het wachten bent op het volgende frame. Het spel complimenteerde eerst mijn pc met alle settings op ULTRA, maar al snel was ik zoals vroeger wat settings naar beneden aan het schroeven, kan aan de 2K resolutie liggen.

Gameplay is zoals je gewend bent, je rent wat rond en pakt wapens en upgrades. Als je daar echt van kan houden is dit misschien wel een spel voor jou, maar ik ben of te oud geworden of gewoon te slecht in dit soort spellen. Dan ben je zelf aan het schieten op een hyperactief poppetje waarbij je de damage ziet optellen, zij draaien zich 1 keer om en 360 noscopen je alsof je niet meer bent dan een vervelende mug.

Ik had zelf meer verwacht van de graphics, deze hebben zelfs op 2k resolutie met 3fps niet de "2018 feel" die ik had verwacht. Als dit in 2014 had uitgekomen had ik nog een "Mwah, dat zijn best aardige graphics" geuit maar nu is dit in mijn mening veel beter te krijgen.

tl;dr Hoge skills van de medespelers, maar zelfs met een sterke pc ben je nog aan het terugschroeven qua settings terwijl de graphics het niet waard zijn.

Heb jij ook een Quake Champions, PC?