HyperX Cloud Alpha

€ 64,98
Specificaties Bedraad met 3.5mm - Bekijk alle specificaties

HyperX Cloud Alpha Review

Ray1280 4 juni 2018, laatste update op 4 juni 2018, 858 views Product gekocht

HyperX Cloud Alpha

De meest recente telg van de HyperX Cloud familie. Net wat steviger, net wat mooier geluid en net iets comfortabeler dan zijn voorgangers. Een top headset met heel veel sterke punten en een paar kleine kanttekeningen.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit en robuust gebouwd
  • Controlbox is compact, solide en zit op een goede positie
  • Comfortabele oorkussens, zelfs met bril op
  • Microfoon en kabels zijn allemaal modulair
  • Geluid is van hoge kwaliteit en laat op geen enkele frequentie steken vallen

Minpunten

• Microfoon had nét iets voller mogen klinken voor een natuurlijker geluid
  • De pouch van de Cloud 1 en 2 was een stuk mooier en steviger dan deze
  • Bij beweging hoor je het schuren van de bedrading in de linker oorcup

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Een headset is - net als een muis of toetsenbord - om veel redenen een heel persoonlijke keuze. Niet alleen het timbre van het geluid speelt mee, maar zeker ook de bouwkwaliteit, het design en het comfort.

In het verleden heb ik de Cloud en Cloud 2 in bezit gehad, maar ondanks dat het kwalitatieve headsets waren had ik er gemengde gevoelens over. De Cloud 2 werkte door zijn USB 7.1 niet lekker samen met mijn Creative SoundBlaster Z, en de oorspronkelijke Cloud was in ieder opzicht top maar kreeg tot tweemaal toe problemen met de controlbox (rammelen en kraken) en de linker oorcup waar de kabel intreed (een veel voorkomend probleem bij headsets).

Ik was na nogal teleurgesteld te zijn in Kingston op zoek naar een ander type en merk toen ik bij toeval een review van de HyperX Cloud Alpha tegenkwam, en besloot het nog één keer met een Cloud te proberen.

De Alpha heeft een wat pretentieuze naam en daardoor nogal wat waar te maken, maar al bij het uitpakken bleek dat het hier wel degelijk om een revisie ging van de voorgaande Clouds waarbij duidelijk gelet is op het wegpoetsen van de eerder gemaakte fouten.

Kort gezegd, de Alpha ziet er robuuster en strakker uit, de oorkussens zijn zachter en comfortabeler, de controlbox is compacter en zit op een goede hoogte en het geluid is in alle opzichter beter, helderder en bevat meer details dan bij de Cloud en Cloud 2 het geval was.

Kingston heeft hiermee een headset afgeleverd die niet alleen nóg sterker is, nóg comfortabeler zit en nóg beter geluid levert, ze zijn ook zo slim geweest om niet alleen de microfoon maar ook alle kabels modulair te maken. Kabeltje kapot? Geen probleem, dan bestel je gewoon een nieuwe. Bij de vorige Clouds moest de hele set in dat geval naar de reparatieservice, of erger nog, de vuilnisemmer.

De enige minpunten die ik tot nu toe heb ervaren waren dat de pouch een stuk minder mooi, sterk en kwalitatief is dan de eerdere uitvoeringen, de microfoon net wat voller had mogen klinken om een natuurlijker geluid te leveren, en het schuren van de bedrading nog stééds te horen is in de linker oorcup (foei Kingston...)

Al met al zijn de minpunten kleine dingetjes die in het niet verdwijnen bij de kracht van de pluspunten. Kortom, ik ben aangenaam verrast door de Alpha en ik hoop dat deze ook op lange termijn zijn voorgangers overtreft qua duurzaamheid. Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding die je niet snel overtroeft zult zien.

Voor iedereen die omstreeks 100 euro te besteden heeft en een multifunctionele headset zoekt waar je zowel films mee kunt kijken, muziek mee kunt luisteren en mee kunt gamen, zoek niet verder en probeer deze met een gerust hart uit.

Voor bezitters van een Cloud of Cloud 2 zou ik de aankoop afraden, want hoewel er bij de Alpha op ieder vlak verbeteringen zijn aangebracht zijn de verschillen ten opzichte van de andere twee net iets te klein om zo diep in de beurs te tasten.

Heb jij ook een HyperX Cloud Alpha?

Vraag & Aanbod