Corsair Gaming VOID Pro RGB Wireless Zwart

Corsair Gaming VOID Pro RGB Wireless Zwart Review

jack2 4 juni 2018, 192 views Product gekocht

Corsair Gaming VOID Pro RGB Wireless Zwart

Deze review heb ik gemaakt om mijn ervaringen met de supportafdeling van Corsair te delen.

Pluspunten

• After-sales support door Corsair

Minpunten

• Engelstalige support

Dit is geen technische review maar wel eentje over after-sales support. Ook niet onbelangrijk, want (net als bij een brandverzekering) weet je pas wat je daar aan hebt als je het nodig hebt.

Deze Corsair Gaming VOID Pro RGBheadset kocht mijn broer voor zijn zoontje om te gamen. De headset maakt gebruik van een draadloze USB receiver (geen Bluetooth). Deze dongle had mijn neefje achterop zijn computer aangesloten. Helaas kwam de dongle bij het verschuiven van de computer knel te zitten tegen de muur aan. Het printplaatje kwam los en de receiver werkte niet meer. En dus was ook de headset onbruikbaar.

Hoe lossen we dit op... Er zat nog wel garantie op de headset, maar ja, dit probleem was door onszelf veroorzaakt. Niet geschoten altijd mis, dus ik nam contact op met Corsair via de chat op hun website. De medewerker stelde voor een ticket aan te maken. Zo gezegd zo gedaan, probleem uitgelegd. En al snel kwam er reactie terug: Corsair was bereid om gratis een vervangende dongle op te sturen. Dit onderdeel werd vanuit een magazijn in Almere opgestuurd, dus was binnen een paar dagen in huis.

Maar hier houdt het verhaal niet op. Mijn broer kwam de dongle ophalen maar is het onderdeel tijdens de rit op de fiets verloren. Iedereen in zak en as natuurlijk. Toch maar gereageerd op het ticket en verteld wat er was gebeurd. Binnen een paar uur meteen reactie: Corsair was weer bereid om een dongle op te sturen, zonder mitsen of maren! Waar zie je zo'n service tegenwoordig nog... We zijn nu in afwachting van de USB receiver. Naar alle waarschijnlijkheid: eind goed al goed!

Corsair maakt overigens ook een identiek model waarbij een extra houder wordt meegeleverd voor de draadloze USB receiver. Deze kost wel iets meer, maar dan kan bovenstaand probleem niet optreden. Een andere (en goedkopere) oplossing is de draadloze receiver aansluiten op een USB verlengkabel. De dongle kun je dan wegleggen zonder dat hij klem kan komen te zitten.

Enige minpuntje dat ik kan bedenken: je moet in het Engels communiceren met de supportafdeling van Corsair. Mij maakte dat niet uit, maar voor sommigen kan dit een obstakel zijn.

Heb jij ook een Corsair Gaming VOID Pro RGB Wireless Zwart?