Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB Review

hugo van geffen 1 juni 2018, 380 views Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB

Mooie koeler. Fans zijn werkelijk waar sick. Licht rondom de pomp is niet zo fel als verwacht, best matig. Koeling viel me ook tegen t.o.v. kraken x52. Alle led programmas waar die mee hoort te syncen werken niet. Geen software van coolermaster zelf. Uiterst ontevreden. Ik raad deze af.

Pluspunten

• Mooi
  • Voelt aan en ziet er uit als hoog kwaliteittspul
  • Meegeleverde controller

Minpunten

• Pomp leds werken alleen wanneer ze in deze controller zitten.
  • Snoer van de pomp kort
  • Programma's voor lichteffecten herkennen de pomp allemaal NIET
  • Matige prestaties t.o.v. kraken x52
  • Waar is de software?
  • Temperatuur nergens te zien, fan en pump speed niet aan te passen

Koelvermogen Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 4
Puur voor de looks heb ik deze koeler aangeschaft, want ja wat is een game pc met side panel nou zonder overkill aan rgb, toch? Installatie was een drama, de beugeltjes voor am4 support pasten er niet eens goed op. Na een hoop duwen eindelijk gelukt. En toen kwamen de schroefjes die niet door de installatiebeugel gingen! Toen de koeler er eindelijk in zat en was geinstalleerd (rgb connector van de pomp vastgemaakt aan een led aansluiting op mijn mobo) kreeg ik een hartaanval toen de leds niet aan gingen! Uiteindelijk werkte die... Na 2 uur installeren...
Maar niet alles is negatief. De fans geven fel licht, het vormpje om het coolermaster logo is ook acceptabel fel, maar de cirkel rondom is niet fel. Software niet meegeleverd, temperatuur moet ik maar checken op NZXT's cam software die ik nog had van mijn kraken x52. Alle syncable rgb programmas herkennen m niet, nog meer drama dus.

Al met al ben ik zéér ontevreden hierover.

[img]d7RZNo7E[/img]

Heb jij ook een Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB?

ik wil deze gaan kopen maar had al wat filmpjes erover gekeken. Misschien lost dit filmpje jou problemen wel op.