Dell UltraSharp U2518D Zwart

Specificaties 25" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • AH-IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell UltraSharp U2518D Zwart Review

jrswgtr 10 mei 2018, laatste update op 10 mei 2018, 622 views Product gekocht

Dell UltraSharp U2518D Zwart

De beeldkwaliteit vind ik erg goed. De voet is stevig. Hij is makkelijk in elkaar te zetten zonder gereedschap. De bezels voelen wat slap aan, aan de voorkant maar daar moet je gewoon niet aankomen als hij eenmaal staat ;-)

Pluspunten

• prijs-kwaliteit verhouding
  • beeldkwaliteit
  • stevige voet
  • uitgebreide verstelmogelijkheden

Minpunten

• bezels voelen wat slap aan.

Verzending & verpakking
Ik heb het scherm gekocht bij Alternate. Ik kreeg hem opgestuurd in zijn eigen doos. Dat kan prima volgens mij, want het scherm zit ingepakt in voldoende beschermend materiaal. Het scherm zit in de doos in drie delen. Het scherm zelf, het staande deel van de voet, en het liggende deel van de voet.
De voet
Het staande deel van de voet kun je met een kliksysteem vastmaken aan het scherm, en met een "duimschroef" aan het liggende deel. De voet kan op verschillende manieren versteld worden. Je kunt het scherm in hoogte verstellen, verticaal kantelen en horizontaal kantelen. Het staande deel van de voet kan ook nog draaien. Je kun het scherm dus precies stellen zoals je wilt.
Het scherm
Ik was zelf gewend om met een 24 inch monitor te werken. De extra inch merk je echt wel en dat is even wennen. Zelf zou ik in iedergeval nu al niet meer terug willen. Doordat het scherm zo groot is, lijkt mijn 13 inch laptop nog kleiner als hij er naast staat.
Het beeld
Ook in scherpte en kleuren verslaat de monitor het scherm van mijn laptop. In mijn laptop zit een 1920 x 1080 LED (edge-lid) IPS paneel van 13.3 inch. Zie de afbeelding voor de verschillen ;)
Bouwkwaliteit
Verder hoor ik mensen klagen over de bouwkwaliteit van het scherm. De bouwkwaliteit van de voet vind ik geweldig. De onderkant van het liggende deel is gemaakt van metaal en lekker zwaar. Die van het scherm en dan met name de bezels kon beter. Echter is dat volgens mij geen probleem tenzij je er mee gaat slepen. Bij mij zal hij gewoon op mijn bureau blijven staan dus verwacht ik geen problemen.
Aansluitingen / Overige features
De monitor is voorzien van voldoende video-inputs.

De USB hub in het scherm vind ik wel handig, maar als ik een usb apparaat er in steek of uit haal dan gaat het scherm wiebelen.
Niks is perfect, ook dit scherm niet. Wat mij betreft kijg je zeker waar voor je geld. Bovendien vind ik de vormgeving zeer mooi, een welkome toevoging aan mij bureau.

Heb jij ook een Dell UltraSharp U2518D Zwart?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.