Logitech G633 Artemis Spectrum Zwart

Specificaties Bedraad met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Logitech G633 Artemis Spectrum Zwart Review

BUSINESSRA 4 april 2018, 618 views Product gekocht

Logitech G633 Artemis Spectrum Zwart

Dit product is een twijfel geval. Je houdt ervan of je vindt het helemaal niks. Dit heeft verschillende redenen. De bouwkwaliteit, het geluid, het design en zoveel meer. Daarom moet je even de uitgebreide review lezen.

Pluspunten

• 7.1 surround sound
  • overear
  • makkelijke knopjes aan de achterkant

Minpunten

• soms voelt die wat breekbaar
  • plaats van ledverlichting
  • de microfoon

Features Score: 4
Zoals ik al in de korte beschrijving had aan gegeven is dit een product waar je veel plezier mee kan beleven, maar ook directe haat aan kan hebben. Dit product is ten eerste ook vooral voor gamers gemaakt, als je hem voor andere doeleinde wil gebruiken zou ik aanraden om verder te zoeken naar een ander product.
- In het algemeen:
De headset zit op zich best fijn op je hoofd en kan hem goed aanpassen. Hierdoor past die op bijna elk hoofd. Omdat de earpads zo groot zijn kan je hem makkelijk over je oren heen zetten. Dit zorgt ervoor dat het geluid om je heen redelijk wordt afgeschermd en je niet na een paar uur last van je oren krijgt (door de pads die op je oren drukken). Zodra die op je hoofd zit is er eigenlijk niks mis mee, tot je er aan gaat zitten. Het getik op de koptelefoon hoor en voel je in het geheel, wat niet prettig is. Zodra je de koptelefoon afdoet is hij ook zeer beweeglijk, wat het gevoel geeft dat die elk moment uit elkaar kan vallen. Zodra je vertrouwen in de headset hebt gekregen, weet je dat dat niet zomaar gebeurd en is er niks aan de hand.

-De Microfoon:
Deze zit best wel goed verborgen. Voor mensen die niet weten dat die daar zit zal die ook zeker niet opvallen. Hij zit helemaal in het design verwerkt aan je linker oorschelp. Hij is er makkelijk uit te halen en is zeker niet te groot, maar je kan hem wel vergroten als dat nodig is. Hij geeft ook een mooi rood lampje zodra je hem uitklapt, zodat je weet wanneer die aanstaat en dus geluid opneemt. In tegenstelling tot veel andere headsets heb je geen microfoon in je ooghoeken zitten, maar zit die geheel onder je zicht. De microfoon werkt bij mij zelf niet waardoor ik de audio kwaliteit daarvan niet heb kunnen testen. Dat die niet werkt komt omdat ik hem 2de hands heb gekocht, waardoor daar geen garantie meer op zat. Maar alles van de microfoon bij elkaar maakt de microfoon zeker geen nadeel en goed te gebruiken.

- Knoppen
De knopjes aan de achterkant van de koptelefoon zijn best slim bedacht van Logitech. Ze zitten achter je oorschelp, waardoor ze niet op webcam te zien zijn, maar wel makkelijk te bereiken. Het is even wennen, waar welk knopje zit, maar na dat je er aan gewend bent is het juist best makkelijk te gebruiken. Het zijn een soort macro toetsen die je in de software van de headset makkelijk kan aanpassen. Ook zit er een scroll knop die er voor zorgt dat je het geluidsniveau makkelijk kan aanpassen terwijl je in een game zit (of een andere bezigheid). Er zit nog een 4de knop die je microfoon kan mute en kan unmute. Helemaal boven op de oorschelp zit nog een schakelaar die je om kan zetten voor het overschakelen van usb naar 3,5mm audio jack. Dit is dus allemaal best makkelijk en handig in gebruik na wat oefening. Dit zal ik dus zeker niet op de minpunten lijst zetten, maar het kost even wat tijd tot je hem zelf tot je pluspunten lijst kan zetten.

- De kabels/ aansluiting
Een handig punt aan deze koptelefoon is dat je hem zowel aan je telefoon als computer kan aansluiten. Door een 3,5mm jack is hij in bijna elke telefoon te pluggen (behalve een paar rare toestellen van Apple en wat kleinere bedrijven). Dit levert geen problemen en hij valt zo te gebruiken. De headset kan je ook verbinden via een usb kabel. Je zult verschillende meningen hier over gehoord hebben. De ene vind hem te lang de andere vind hem weer te kort. Ik vind hem juist weer fijn, je kan hem zo aansluiten en je kan nog bewegen als je wilt. Zo kan ik makkelijk gaan staan en even gaan strekken terwijl de kabel niet meteen de headset van mijn hoofd aftrekt. Zoals eerder benoemd, kan je makkelijk switchen tussen de kabels door een schuifschakelaar aan de bovenkant. Deze kabels komen zeker niks tekort en zijn handig in gebruik.

- Overig:
De led lampjes zijn een beetje raar in deze headset. Ze zijn leuk om te hebben, maar zijn in de zij- en achterkant geplaatst, waardoor ze voor zowel jezelf als de mensen die je webcam bekijken niet te zien. Dus hebben ze eigenlijk niet echt meer waarden.
De software van deze headset is wel makkelijk in gebruik, zonder veel kennis te hebben kan je makkelijk instellingen aan passen en kan je ook nog geavanceerder je geluid aanpassen als je daar behoefte aan hebt.

Dit alles maakt de koptelefoon wel een mooi ding. Alleen het grootste nadeel is de prijs. Deze headset is heel prijzig en is dus voor veel mensen een groot twijfel geval of dat hij het kopen waard is. Ik zou zeggen dat die geen €100+ euro waard is, maar zodra je hem van iemand of ergens vandaan kan halen voor minder dan €100 hij zeker het geld waard is. Nogmaals hij is echt voor gamers bedoeld, zodra je er muziek mee wil gaan luisteren, kan dat wel, maar vervormt hij het geluid, waardoor de muziek niet meer hetzelfde klinkt als het origineel.

Heb je nog vragen over de headset of ben je aan het twijfelen of dat je hem moet gaan kopen? Laat dan even een vraag achter. Ik wil je graag verder helpen als dat nodig is.

Heb jij ook een Logitech G633 Artemis Spectrum Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.